Hlavní obsah

Ibiza a Cordoba: Nová tvář a lepší ceny

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Seat Ibiza a Cordoba jsou už na trhu několik let. Jejich prodeje pomalu klesaly, takže bylo zapotřebí je poněkud oživit. Proto přišel facelift, jenž dává vozu dravější vzhled, vylepšuje i interiér a především je s ním spojeno i snížení cen.

Článek

Seat Ibiza byl již na našich stránkách před nedávnem představen [celý článek]. Ale pro připomenutí dodáme některé základní změny.

Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, který je zřetelněji protažený do boků karoserie. Všechny verze s výjimkou modelu Cupra mají výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků - pro verze o výkonu přes 74 kW - a světlomety s dvojitou optikou již od výbavy Reference. Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení "Ibiza" je nyní umístěno uprostřed zadních dveří - tak, jak je obvyklé u modelů SEAT posledních generací. Ibizy vyjíždějí nově již od základní verze na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17".

Model Cordoba je zaměřen spíš na rodinu než na sportovní vyžití. Nový nárazník tedy nemá a úpravy se odehrály především v interiéru, kde kopírují změny v Ibize.

Společných motorů pod kapotou cordoby a ibizy je celkem sedm. Zážehové jednotky jsou důvěrně známé - tříválec 1,2 l (47 kW) a čtyřválec 1,4 l (55 a 74 kW). Ani turbodiesely nepřekvapí - dvě čtrnáctistovky s výkony 51 a 59 kW a dvě koncernové devatenáctistovky (74 a 96 kW). Seat Ibiza má navíc tři nejvýkonnější agregáty - zážehové turbomotory 1,8 l (110 a 132 kW) a 1,9 l TDI se 119 kW.

Nová Ibiza přináší s faceliftem i nižší ceny. Také základní výbava byla obohacena (např. o systém ABS). U většiny verzí byla cena snížena, a to v některých případech velmi výrazně. Importér přitom snižoval ceny i u "nosných" verzí, které mají největší zastoupení na celkových prodejích, jako jsou např. modely poháněné motory 1.4 TDI nebo 1.4. Ceny všech vznětových modelů jsou nyní zvýhodněné o více než 20 000 Kč, cena modelu Ibiza 1.4/55 kW je nižší o 8000 Kč. Rozdíl mezi tříválcem 1.2 a čtyřválcem 1.4/55 kW je nyní 2000 Kč.

Ceník Seatu Ibiza v Kč - zážehové motory
ReferenceStylanceSportFRCupra
1.2289 900322 900
1.4/55 kW291 900324 900332 900
1.4/55 kW aut.368 900
1.4/74 kW368 900
1.8/110 kW468 900
1.8/136 kW583 900
Ceník Seatu Ibiza v Kč - vznětové motory
ReferenceStylanceSportFRCupra
1.4/51 kW337 900370 900
1.4/59 kW372 900405 900
1.9/74 kW412 900420 900
1.9/96 kW513 900
1.9/118 kW628 900
Technická data - zážehové motory
Motor1.21.41.41.81.8
Zdvihový objem1198 ccm1390 ccm1390 ccm1781 ccm1781 ccm
Výkon47 kW55 kW74 kW110 kW132 kW
Toč. moment112 N.m126 N.m126 kW220 N.m245 N.m
Největší rychlost166 km/h173/169 km/h190 km/h216 km/h229 km/h
Zrychlení 0-100 km/h14,9 s13,2/15,6 s*11,2 s8,4 s7,3 s
Spotřeba (l na 100 km)
ve městě7,68,6/10,2*8,910,810,9
mimo město5,15,3/5,9*5,36,06,1
kombinovaná5,96,5/7,5*6,67,87,9

*s manuální/automatickou převodovkou

Technická data - vznětové motory
Motor1.4 TDI1.4 TDI1.9 TDI1.9 TDI1.9 TDI
Zdvihový objem1442 ccm1442 ccm1896 ccm1896 ccm1896 ccm
Výkon51 kW59 kW74 kW96 kW118 kW
Toč. moment155 N.m195 N.m240 kW310 N.m330 N.m
Největší rychlost166 km/h176 km/h190 km/h206 km/h220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h14,8 s12,9 s10,8 s9,3 s7,6 s
Spotřeba (l na 100 km)
ve městě5,95,76,46,87,1
mimo město4,14,14,04,34,6
kombinovaná4,74,64,95,25,5

Reklama

Související témata:

Související články

Atraktivní Seat Ibiza FR

Na prosincovém autosalonu v italské Boloni představila automobilka SEAT velmi atraktivní model Ibiza FR (Formula Racing). Srdcem tohoto sportovce...

Seat Ibiza 2006: Změny pro krásu

Oblíbenýé vozidlo Seat Ibiza prodělalo pro rok 2006 několik změn. Ty výrobce nazývá "téměř novou generací". Těch několik úprav je však spíš určeno k tomu,...

Výběr článků

Načítám