Mercedes-Benz SLR McLaren byl představen na podzimním frankfurtském autosalonu v roce 2003. O rok později začala jeho výroba a v současných dnech se dokončují práce na tisícím ručně vyráběném kuse. Netrpělivě již na něj čeká japonský majitel.

Vůz, jehož produkce byla od jeho představení vyprodaná na několik let dopředu, dávají dohromady speciálně vyškolení technici v Mercedes Technology Centre ve Wokingu. Každý člověk je zodpovědný za svůj vyrobený kus, takže kupříkladu motor nese jméno pracovníka, jenž jej celý od začátku až do konce kompletoval. Místo výroby nebylo vybráno náhodně. "Za zdí" je totiž továrna na výrobu formulí 1 a dalších závodních automobilů McLaren. Zákazníci, kteří se chtějí s vozem blíže seznámit a při objednávce změnit nějakou tu maličkost ve výbavě, mohou využít zákaznického centra přímo ve specializovaném centu výrobního závodu.

Cena vozu šplhající na 435 000 euro (přibližně 14 milionů korun) není náhodná. SLR se stal nositelem nejmodernějších technologií. Karoserie včetně všech deformačních členů je vyrobena z uhlíkových kompozitů, jejichž výroba je silně zdlouhavá a nákladná. Výhodu přináší v o 30 % menší hmotnosti než při použití hliníku. V zadní části karoserie je výsuvné křídlo, které při vysokých rychlostech zvyšuje přítlak na zadní kola a v případě nutnosti pracuje jako aerodynamická brzda.

Motor pod kapotou má mnoho společného se závodními speciály. Vidlicový osmiválec 5,5 l pracuje se suchou skříní. Extrémní výkon dodává vozu mechanicky poháněný kompresor, jenž dosahuje až 23 000 ot./min. Pod tlakem 0,9 baru dodává za hodinu do válců až 1850 kg vzduchu. Každý zákazník jistě oceňuje výkon 460 kW při 6500 ot./min a točivý moment 780 N.m v rozmezí 3250 - 5000 ot./min.

Vůz z klidu vysprintuje na stokilometrovou rychlost za 3,8 s, za dalších 6,8 s již tachometr ukazuje dvoustovku a 300 km/h zvládne vůz za 28,8 s. Maximální rychlost je stanovena na 334 km/h.