Nejprodávanější Škoda Auto zaznamenala dohromady v obou kategoriích pokles o deset procent na 4012 aut. Zatímco odbyt osobních vozů klesl o čtvrtinu, vozy kombi upravené na lehké užitkové zaznamenaly růst na 1144 prodaných aut. Škoda Auto loni zvýšila celosvětově prodej svých vozů na téměř 90 trzích o devět procent na 492 111 kusů [celá zpráva].

Druhou nejprodávanější značkou osobních aut byl Volkswagen s 620 prodanými vozy a třetí skončil Renault s odbytem 497 aut. Volkswagenu patřila druhá příčka za Škodou i mezi lehkými užitkovými vozy, kterých prodal 564, třetí Ford prodal 342 aut.

Dovoz ojetých osobních vozů stoupl o 3,5 procenta na 8692 aut a zájem o lehká užitková auta z druhé ruky se zvýšil o 17 procent na 515 aut.

V tuzemsku se loni prodalo celkově 127 376 nových osobních aut všech značek, což je meziroční růst o 1,3 procenta [celá zpráva]. 

Lednové statistiky jsou však tradičně považovány za nedostatečné pro výhledy na celý rok. Tento měsíc je co do prodejů jeden z nejslabších a nejvíce jej ovlivňují i další faktory, jako je kupříkladu ekonomická situace státu. Zákazníci navíc čekají na jarní příchod novinek.

Nejvíce prodaných nových aut v lednu 2006
firma počet aut
Škoda Auto 4012
Volkswagen 620
Renault 497
Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu