Článek
Největší evropská automobilka Volkswagen si udržela svoji pozici evropské jedničky, v roce 2004 její prodej stoupl o 3,2 procenta. Růstu prodeje se těšily všechny značky skupiny, kromě španělského Seatu. Naopak konkurenčním francouzským PSA Peugeot Citroën a Renault podíl na trhu i prodej klesl. Odbyt luxusních vozů BMW se zvýšil o deset procent.
V loňském roce si na trhu v Evropě vedly nejlépe hlavně asijské automobilky. Prodej jihokorejské Kia Motors loni stoupl o 39 procent, což firmu zařadilo mezi nejrychleji rostoucí značky v Evropě. Kia Motors má závod také ve slovenské Žilině.
Japonská Toyota, která bojuje o pozici největší světové automobilky s General Motors, zvýšila loni počet prodaných aut v Evropě o 3,9 procenta. Prodej GM naopak klesl o 0,7 procenta. Z dalších japonských automobilek se nedařilo pouze Nissanu a Mazdě.
ACEA upozornila, že růst prodeje aut ještě neznamená vyšší zisky automobilek. V této oblasti panuje silná konkurence, která tlačí ceny dolů. Zisky firem pak ohrožuje silné euro a vysoké ceny surovin, které se firmy snaží vyrovnat snižováním nákladů, zvláště propouštěním svých zaměstnanců.