Tříkolku GX3 pohání čtyřválec o objemu 1,6 l.  Jeho výkon dosahuje hranice 92 kW/125 k s točivým momentem až 152 Nm. I když nejde o nijak závratné hodnoty, s ohledem na nízkou váhu stroje, která činí pouhých 570 kg, je dynamika GX3 perfektní.

Z 0 na 100 km/h se tříkolka dostane za 5,7 s. Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou převodovku řetězem na jediné zadní kolo, letmo uloženém na kyvném rameni. Na jeho osmnáctipalcový ráfek je obuta pneumatika úctyhodných rozměrů 315/30 R18.

Dvojice předních sedmnáctipalcových kol s pneumatikami 215/45 R17 je uložena na příčných ramenech, přičemž celková koncepce přední nápravy se velice podobá nezávislému zavěšení, jaké používají osobní automobily.

Zvláštností modelu GX3 je velmi tuhý prostorový ocelový rám, ke kterému jsou uchyceny exteriérové a interiérové panely ze skelného laminátu. Za sedadly našla místo nádrž o objemu 80 litrů. Vizuálně velmi působivé jsou mohutné ochranné oblouky za sedadly a zlatě a černě eloxované komponenty závěsů kol. Přední partie se svým V-profilem odvolávají na styling současných modelů Volkswagen, velmi patrná je především designová příbuznost s modelem Golf GTI.

Unikátní tříkolku GX3 navrhla kalifornská skupina Moonraker, která sdružuje mladé konstruktéry, designery a marketingové specialisty. Práce na novém projektu se rozběhly začátkem roku 2005, pomohlo s ním i vývojové centrum automobilky Volkswagen 

Cena GX3, jejíž osud mají teď v rukou američtí zákazníci, se pohybuje pod hranicí 17 000 dolarů (přibliženě 425 000 Kč). V městském provozu se spotřeba vozítka šplhá na 5,2 l/100 km.