Hlavní obsah

Porsche 911 má svou základní verzi, proti předchůdci je silnější

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnohé automobilky přijaly taktiku, kdy nejdřív nabídnou zákazníkům vybavenější a dražší modely a až po nějaké době přijdou ty základní. A tak Porsche představilo dolní konec nabídky legendární 911 až nyní. I ten je však velmi lákavý.

Foto: Porsche (5x)

Porsche 911 Carrera Cabrio

Článek

Začneme cenou. Nové Porsche 911 Carrera, základ nabídky ikonického modelu 911, stojí v přepočtu asi 2,7 milionu korun. To znamená, že je asi o 400 tisíc levnější než výkonnější verze S.

Za tyhle peníze dostanou zákazníci kupé se vzadu umístěným plochým šestiválcem o objemu tří litrů. Jako u téměř celého zbytku nabídky je přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon je 283 kW (385 k) a točivý moment 450 N.m. Proti předchozí generaci je to nárůst o 11 kW (15 k); točivý moment se nezměnil.

Foto: Porsche

V nabídce jsou jak verze kupé, tak i kabriolet

Kupé zvládne zrychlit na stovku za rovné čtyři sekundy, resp. za 3,8 s s paketem Chrono, a to i díky dvouspojkové převodovce PDK. Ta je jediná v nabídce, alespoň prozatím. Nejvyšší rychlost je 293 km/h. Kabriolet je o 70 kg těží, a tedy pomalejší o 0,2 s ve zrychlení a o 3 km/h v maximálce.

Foto: Porsche

Samozřejmě, že zákazník za ty peníze není ochuzen o pohodlí

Základní verze Carrera samozřejmě nemá tak špičkovou výbavu jako ostatní verze. Takže třeba kola mají vepředu devatenáctipalcový průměr a jsou obuté do pneumatik 235/40 ZR19, vzadu pak jsou dvacítky s pneumatikami 295/35 ZR20.

Kromě loga poznáte Carreru hlavně podle koncovek výfuku, které jsou jen dvě oválné. Verze S už má čtveřici výfuků. I Carreru si však můžete dovybavit sportovním výfukovým systémem, koly o palec většími nebo karbon-keramickými brzdami.

Foto: Porsche

Auto má na obou nápravách jiné rozměry kol

Carrera bude už v základní výbavě mít nastavitelný adaptivní podvozek a její brzdový systém umí rozpoznat mokrou silnici a podle toho upravit chování ABS a ESP.

Novinku je možné již nyní objednávat, ale k zákazníkům se má dostat až během příštího roku. Zatím je na světě jen s pohonem zadních kol; zanedlouho by do nabídky měla přibýt i čtyřkolka.

Foto: Porsche

Základní verzi poznáte podle dvou výfuků vzadu

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám