Hlavní obsah

Porsche se drží staré dobré techniky, má v ní konkurenční výhodu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Neopustit manuální převodovky a motory bez turbodmychadel byl podle šéfa divize Porsche GT správný krok. Právě proto, že všichni ostatní udělali opak, to znamená pro zuffenhausenskou automobilku výhodu.

Foto: Porsche 2x

Porsche 718 Cayman GT4 má tři pedály a žádné turbo, a tak to má v autě pro radost být.

Článek

Všichni se zbavili atmosférických motorů, protože u těch přeplňovaných se snáze dosahuje vysokého výkonu a papírově nízké spotřeby. A hned poté i manuálních převodovek ve prospěch automatů a dvouspojek, protože ty umí řadit rychleji.

Porsche se ručního řazení drží, snad jen s jednou výjimkou v případě 911 GT3 gen. 991 před faceliftem. „Myslím si, že máme na trhu výhodu oproti konkurenci,” říká v souvislosti s tímto Andreas Preuninger, šéf divize GT u Porsche.

Foto: Porsche

GT4 má ve srovnání s předchůdcem výraznější bodykit.

Manuální převodovka a atmosférický motor jsou podle něj lékem. „Není to způsob přepravy, je to něco, co děláte sami pro sebe, co děláte pro radost. A v takovém případě to jsou zdravá auta, jsou lékem, protože se všichni kření a to je zdravé,” rozvedl.

Z těchto důvodů zůstanou manuální převodovky a nepřeplňované motory v nabídce značky Porsche ještě minimálně celé následující desetiletí a 718 Cayman GT4, o němž si u nás už brzy detailně přečtete, je toho víc než dobrou indicií.

Reklama

Výběr článků

Načítám