Hlavní obsah

Volkswagen má nejrychlejší elektromobil na Severní smyčce Nürburgringu

Právo, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prototyp ID.R má po absolutním rekordu na americkém Pikes Peak nejrychlejší čas také na Nordschleife. Ovšem tentokrát jen v rámci elektromobilů. Čínský Nio EP9 byl poražen o 40 sekund.

Foto: Volkswagen 2x

Volkswagen ID.R musel být pro třetí rekordní pokus výrazně upraven.

Článek

Volkswagen ID.R byl postaven pro lámání rekordů. A hlavně také pro marketing kolem nově vznikající elektrické podznačky ID. Po absolutním rekordu v závodu do vrchu na Pikes Peak loni v červnu a rovněž v rekordním čase na trati v britském Goodwoodu o pár týdnů později.

Letos už má první zářez v podobě severní smyčky Nürburgringu. Dvěma elektromotory poháněný ID. R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty – rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Francouzský pilot Romain Dumas vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka s čínským, avšak silničním, NIO EP9 z roku 2017 o 40,564 sekundy.

Foto: Volkswagen

Vůz připomíná prototypy ze série Le Mans.

Závodní vůz s výkonem 500 kilowattů dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, ve srovnání s předchozími pokusy však musel být vůz notně upraven. Specifické podmínky hrbolatého „Zeleného pekla” si to tradičně žádají.

„U této evoluční verze závodního vozu ID. R je konfigurace aerodynamiky koncipována více pro nejvyšší rychlost než maximální přítlak,“ vysvětluje Francois-Xavier Demaison, technický ředitel. „ID. R jsme přizpůsobili jedinečným podmínkám Severní smyčky důkladnými testovacími jízdami na simulátoru i na závodním okruhu. To se týkalo především nastavení podvozku, systému řízení energetických toků a výběru optimálních pneumatik pro rekordní jízdu,“ doplňuje Demaison.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám