Hlavní obsah

První lidový elektromobil od Volkswagenu už zná svou cenu, blíží se golfu

Už dnes mohou zájemci předobjednávat nový elektromobil od Volkswagenu. Má prostý název ID.3 a nabízen bude ve třech různých stupních kapacity akumulátorů, a navíc v jedné speciální startovací verzi.

První lidový elektromobil od Volkswagenu už zná svou cenu, blíží se golfu

Nová platforma MEB je hotová, první auto z rodiny ID je hotové a teď už zbývá jen auto představit. A i když se to ještě oficiálně nestalo, německý koncern se rozhodl, že nabídne vůz k prodeji již nyní, a to ve speciální první edici.

Ačkoli zákazníci budou vědět o autě jen to základní, přesto mohou už dnes vytvářet objednávky. Stačí se na internetových stránkách zaregistrovat a vložit rezervační depozit 25 000 korun.

Volkswagen ID.3 je ještě v maskování

Foto: Volkswagen

ID.3 je klasický hatchback

Foto: Volkswagen

Jak stojí na rezervačních stránkách českého importéra, „po úspěšném provedení rezervace a složení 25 000 Kč na účet importéra obdržíte rezervační kód, se kterým budete na podzim 2019 již přímo u autorizovaného prodejce moci objednat speciální první edici vozu ID.3. Díky tomu budete mezi prvními zákazníky, kterým bude vůz předán hned s uvedením na trh v létě 2020”.

Co umí?

Automobil ID.3 se bude prodávat ve třech kapacitních verzích.

  • Základní bateriová sada s kapacitou 45 kWh a dojezdem 330 km (Cena by neměla v Německu přeskočit hranici 30 000 eur, tedy asi 770 000 Kč.)
  • Střední bateriová sada s kapacitou 58 kWh a dojezdem 420 km
  •  Vysoce kapacitní bateriová sada 77 kWh s dojezdem 550 km

Všechny verze dostanou elektromotor o výkonu 150 kW a maximální rychlosti 180 km/h. Na palubě pak bude dobíjecí stanice na 7,2 nebo 11 kW. Auto se bude moct dobíjet z veřejných nabíječek s výkonem až 125 kW.

Základem elektromobilu je nová univerzální platforma MEB

Foto: Volkswagen

Rozjezd auta doplňuje také nová speciální edice, která zahrnuje čtyři barvy a tři verze. Všechny mají už v základu velká kola nebo hlasem ovládaný infotainment. Verze Plus má pak dvoutónový interiér i karoserii, verze Max zase velkou prosklenou střechu a head-up displej.

Jak zmiňuje importér, kdo si automobil objedná, může ho očekávat nejdříve v půlce roku 2020. V dubnu se rozjedou první vozy k zákazníkům v nejdůležitějších zemích, jako je Německo, Francie apod.

Každopádně zmíněná cenovka kolem 770 tisíc je zajímavá. Za tyto peníze pořídíte Golf GTI, elektrický Golf poslední generace pak přišel téměř na milion korun. Inu, elektroauta již vážně zlevňují.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků