Již tradičně v rámci středního odborného učiliště Škody v Mladé Boleslavi pracuje tým vyčleněných studentů na svém konceptu. Tentokrát 35 studentů dokončuje novou verzi Kodiaqu. Půjde o dvoudveřový pick-up a jmenovat se bude Mountiaq.

Do šestého žákovského vozu bylo investováno 2000 pracovních hodin od začátku školního roku, kdy se probírá samotné zaměření konceptu a vůz, ze kterého vůbec vznikne. Loni to byl Karoq, ze kterého vznikl kabriolet Sunroq.

Unikátní lak Sunset by měl opravdu zářit.

Unikátní lak Sunset by měl opravdu zářit.

Odlišná bude i maska chladiče.

Odlišná bude i maska chladiče.

V lednu začala praktická realizace projektu. V prvním kroku byla zesílena karoserie, následně byla z Kodiaqu odstraněna střecha a vyrobena zadní stěna společně s bočními okny kabiny. Dveře řidiče a spolujezdce byly zkráceny a rozšířeny. Pro naviják na přídi vozu vyvinuli žáci speciální držák, který snese enormní zatížení při nasazení v terénu. Integrace plně funkčního zadního výklopného víka vozidla na konci ložné plochy údajně představovala jednu z největších výzev projektu.

Světlá výška vozu byla zvýšena zhruba o deset centimetrů. I díky montáži sedmnáctipalcových kol a pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem. Studie žákovského vozu má rozvor 2788 milimetrů. Mountiaq pohání benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k). A to na všechna čtyři kola.

Nechybí ani ochranný rám nebo naviják.

Nechybí ani ochranný rám nebo naviják.

Škoda Kodiaq pick-up na své první vizualizaci.

Škoda Kodiaq pick-up na své první vizualizaci.

Pozornost bude podle Škody poutat třeba také vysoko vyvedeným sáním, světelnou rampou na střeše a také navijákem a předním ochranným rámem. Vzhled vozu doplní lak v oranžovém odstínu Sunset, který si žáci navrhli sami. Další zajímavostí letošní studie žákovského vozu bude osvětlená ložná plocha a pod ní skryté úložné prostory. Zářivý odstín barvy laku navazuje i v černo-oranžovém interiéru s koženou výbavou.

K úplnému představení Mountiaqu dojde příští týden. Pick-up v sériové verzi neočekávejme, protože koncern Volkswagen již tento segment obsadil s Amarokem, jehož odolná konstrukce je na míle vzdálená civilnímu Kodiaqu na modulární platformě.