Původní automobil se bohužel nedochoval. Nikdo neví, kam se ztratil. Nejsou o něm žádné zprávy a za ty roky se nikde neobjevil. Jenže Adrian van Hooydonk, šéf designu koncernu BMW, našel fotografii tohoto vozu. A zamiloval se do něj. Tohle byl totiž jakýsi předěl mezi designem starým a novým. Bylo jasné, že takové auto je přesně o charakteristice značky jak tehdejší, tak i dnešní doby.

Jenže v archivech se zachovalo jen žalostně málo fotografií. Nějaké nákresy a jinak nic. Jenže tohle je výzva, kterou Adrian van Hooydonk miluje. A tak se vypravil za samotným Gandinim. Získal další informace a nákresy. Gandini si myslel, že je to poněkud bláznivé, ale byl nadšen.

Původní kousek

Vraťme se k původnímu vozu z roku 1970. Ten byl postaven na technice modelu BMW 2002 série 02. Pod kapotou byl dvoulitrový čtyřválec s dvojicí karburátorů s výkonem 88 kW. Na téhle technice postavila karosárna Bertone auto, které zcela měnilo charakteristiku vozů BMW.

Kupříkladu kosočtvercové ledvinky přetočili o 90°, takže svisle vytvářejí předěl mez rozměrnými světlomety pod společnými krycími skly. Negativně skloněná maska byla tehdy velmi typická pro BMW, takže se uplatnila i tady, ale s trochu jinou charakteristikou. Nebyla tak radikální a spíš se soustředila na aerodynamiku. Mřížky v zadních sloupcích odkazovaly na sportovní vozy a jejich plynulé napojení na zadní okno ve tvaru včelí plástve bylo prostě fantastické.

Marcello Gandini a Adrian van Hooydonk u nového-starého vozu BMW Garmish

Marcello Gandini a Adrian van Hooydonk u nového-starého vozu BMW Garmish

I sám Adrian van Hooydonk přiznává, že tohle auto se stalo jasnou vizí pro první generaci řady 5, která byla aerodynamická, hladká, prostě jako tenhle koncept.

Nový kousek

Adrian van Hooydonk tak nechal podle starých náčrtů vytvořit nový vůz. Zcela nový. Bylo sice třeba trochu aproximovat, když fotografie interiérů byly nalezeny jen velmi malé a nezřetelné, ale podařilo se vytvořit auto, které téměř přesně odpovídá originálu.

BMW Garmish
BMW Garmish

BMW Garmish

Auto bylo poprvé představeno v březnu v Museo Nazionale dell'Automobile v Turíně. Zúčastnili se oba designéři a Hooydonk posléze prozradil, že Gandini pronesl větu, kterou on bere jako největší pochvalu. „Řekl mi, že se cítí minimálně o 25 let mladší.“

Znovuzrozené BMW Garmish (jméno je podle světoznámého lyžařského střediska) ale má oficiální premiéru na slavném festivalu automobilové krásy Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como. Koná se od 24. do 27. května.