Na začátku prodejů Cayenne Coupé, které jsme si nedávno při premiéře podrobně představili, byla k dispozici jen standardní verze s třílitrovým šestiválcem a také osmiválcové Turbo. Písmeno S znamená u Porsche jakýsi mezičlánek mezi základní verzí a těmi opravdu vrcholnými. V prodejních číslech si vždycky vedla „eska“ velmi dobře. Takže i zde se předpokládá, že značná část prodejů půjde právě tímto směrem.

Pod kapotou nové verze pracuje vidlicový šestiválec o objemu 2,9 l s přeplňováním. Je to ten samý motor, který najdeme třeba v Audi RS5. Motor má stejně výkonové parametry jako v klasické verzi, tedy 324 kW (440 k) a 550 N.m.

Coupe je trochu sportovnější SUV

Coupe je trochu sportovnější SUV.

Standardem je prosklená střecha, která pak u karbonové verze schází

Standardem je prosklená střecha, která pak u karbonové verze schází.

A tímto výkonem může auto zrychlit na stovku za pět sekund, což je o sekundu lepší čas, než má základní verze. Maximální rychlost se posunula o 20 km/h dál na 263 km/h.

Ještě lépe

Porsche však ještě nabízí několik zajímavých prvků výbavy, které mohou jak změnit vzhled, tak i vylepšit vlastnosti. Jmenujme především změny kvůli hmotnosti vozu, což je třeba karbonová střecha nebo speciální kovaná dvaadvacetipalcová kola. Snížená hmotnost samozřejmě znamená menší práci motoru při akceleraci, takže se zrychlení na stovku ještě o desetinu sekundy zkrátí.

V interiéru není žádná specifická změna

V interiéru není žádná specifická změna.

Ovšem ta jediná desetinka a karbonová střecha bez panoramatického okna jsou tvrdě zaplaceny. Příplatek činí 360 000 Kč. Také celé auto také nepatří k nejlevnějším. Ovšem to se od Porsche neočekává, takže zákazníky si verze S za 2 565 000 Kč určitě najde. První vozy dostanou v půlce prázdnin.