Už dnes má Volvo hromadu bezpečnostních systémů, které hlídají jízdní situace. Jeden z nich se jmenuje Hazard Lane Alert a další Slippery Road Allert. Ty hlídají, jestli náhodou silnice není kluzká a jestli se na ní nevyskytují potencionálně nebezpečné úseky.

Pokud ano, upraví výkon motoru a dají výstražnými světly okolí znát, že je na tom místě něco špatného. V Norsku a ve Švédsku byl systém navíc rozšířen o mezivozidlovou konektivitu.

Auto, které takovou situaci zaznamená, vyšle nejen signál do výstražných světel, ale přes internetové připojení i dalším blízkým vozidlům, která o problémech tak ví mnohem dřív, než k danému místu dojedou. Stejně tak funguje tento systém i v případě jakéhokoli zapnutí výstražných světel.

Ze dvou severských zemí se letos rozprostře služba na evropské silnice, takže i Češi by se mohli této služby dočkat. Kdo by chtěl, může ji získat i pro auto starší, které nemá ještě službu zavedenou. Podmínkou je, že musí být postaveno na podvozkové skupině Scapable Product Architecture, tedy modulární architektuře.

Volvo tak pokračuje mílovými kroky ke svému závazku, že v autech této značky v roce 2030 nesmí zahynout žádný člověk. A tak nová auta budou mít omezení maximální rychlosti na 180 km/h, budou sledovat pozornost řidiče speciálními kamerami apod.