Škodovka to udělá jednoduše. S elektromobily pro získání reálných dat nebude jezdit sama, ale nechá vybrané zákazníky, aby auta otestovali za ni. Deset prototypů Citigo tak bude brázdit české silnice a díky senzorům se budou zaznamenávat všechny důležité hodnoty vozidel. Ty online poputují do centrály značky, kde se o ně bude zajímat skupina expertů.

Skutečná eMobilita od podzimu

Automobilka tak začíná se speciálním programem nazvaným eMobilita, který postupně bude zahrnovat nejen uvedení nových vozidel s čistě elektrickým pohonem, ale i veškerých příslušných technologií, jako jsou servis či dobíjení.

První elektromobily nabídne zákazníkům už na podzim tohoto roku. V příštích čtyřech letech pak rozjede značka největší investiční program v dosavadní historii podniku a investuje zhruba 2 miliardy eur do elektrifikace a digitalizace. V plánu je představit do konce roku 2022 více než 30 nových modelů, z nichž více než 10 bude zcela nebo částečně elektrifikovaných.

Již od začátku roku 2020 budou všichni obchodní partneři značky v České republice disponovat v rámci svých provozoven a servisů dobíjecími stanicemi, čímž aktivně přispějí k výraznému rozšíření dobíjecí infrastruktury v jednotlivých regionech České republiky.