Automobilka Seat, člen koncernu Volkswagen vedle Škody či Porsche, povede vývoj levných elektromobilů pro celý koncern. Cena vozů má být do 20 tisíc eur, tedy cca 516 tisíc korun, uvádí web Automotive News s odkazem na Herberta Diesse, generálního ředitele koncernu.

Vozy budou stát na zkrácené verzi platformy MEB, určené konkrétně pro elektromobily, a mají mít délku okolo čtyř metrů. První má být na trhu snad v roce 2023, další budou brzy následovat a všechny dle Diessových slov přispějí k „ještě více cenově dostupné elektromobilitě“.

Seat el-Born na VW Group Night v předvečer ženevského autosalonu 2019

Seat el-Born na VW Group Night v předvečer ženevského autosalonu 2019.

FOTO: Marek Bednář, Novinky

Nízkých cen ovšem nebude dosaženo jen nedávno ohlášeným a značně kontroverzním dotováním elektroaut z prodejů konvenčních vozidel. Pro nízkou cenu má být klíčové nalezení míst, kde se dá ušetřit.

To všechno, spolu s faktem, že vozy mají sloužit především městské jízdě, ukazuje na omezený dojezd na nabití ve srovnání s většími modely z rodiny I.D. Do té patří i v Ženevě představený a zde na fotkách vyobrazený koncept Seat el-Born. Ten má mít dojezd na jedno nabití až 420 kilometrů.

Počítá se s výrobou v Kvasinách

Zatím není jisté, kde všude se tyto levné elektromobily na nové modulární platformě budou vyrábět. Hovoří se zatím jen o závodě Škodovky v Kvasinách, která už nyní vyrábí pro Seat model Ateca, sourozence Škody Karoq.

Seat Ateca (na snímku) se vyrábí v českých Kvasinách.

Seat Ateca (na snímku) se vyrábí v českých Kvasinách.

FOTO: LL, Novinky

Co se už ví, je, že nebudou prvními elektromobily Seatu. Do roku 2021 chce automobilka pustit na trh dva elektromobily a čtyři plug-in hybridy. Bude k nim patřit elektro-verze Seatu Mii a produkční varianta konceptu el-Born. Oba tyto vozy přijdou v roce 2020.