Chcete-li silnou Scalu, možná bude stačit pár měsíců počkat. „Oficiálně jsme zatím nic nerozhodli, ale ano, uvažujeme o Scale RS. Z mého pohledu by dávalo smysl mít takové auto v nabídce,” řekl Alain Favey, člen představenstva Škodovky za prodeje a marketing.

Podle Faveye, kterého cituje britský magazín Auto Express, je rychlá Octavia úspěšná a zájem o Kodiaq RS také plní plány. A Škodovce by nabroušená Scala dala lepšího konkurenta pro Renault Mégane R.S. nebo Volkswagen Golf GTI.

Vývoj by ale mohl zahrnovat víc než jen namontování zhruba dvousetkoňové verze benzínového dvoulitru EA888 a nalepení znáčků RS - mohlo by se tu objevit hybridní pohonné ústrojí.

Škoda Scala je zatím k mání s nanejvýš 150 koňmi.

Škoda Scala je zatím k mání s nanejvýš 150 koňmi.

Vzpomeňte na Škodu Vision RS, koncept, který Scalu předpovídal. Měl v útrobách zážehovou patnáctistovku kombinovanou s elektromotorem s celkovým výkonem pohonného ústrojí 245 koní. Takový výkon by ji postavil na roveň konkurenci, ale v normovaném měření spotřeby by vykázala nízká čísla, a tak Škodovce pomohla ke splnění přísných limitů emisí CO2, jejichž platnost se blíží.

Ovšem, tohle jsou spíš spekulace - žádný z funkcionářů automobilky to nepotvrdil. Bernhard Maier, generální ředitel Škodovky, jen hovořil o nutnosti přijít s novým nápadem pro RS. „Proto jsme ukázali Vision RS. Přemýšlíme o tom,” uvedl.