Emise je hlavní důvod odříznutí dvanáctiválců z výrobního programu. Vyvíjet nové, které by byly ekonomičtější, je nesmysl, protože tak velké prodeje nevykazují, aby se jejich vývoj zaplatil.

Proto Mercedes po třídách G a SL končí s dvanáctiválci i v řadě S u verze sedan. Zůstává ale stále u verze kupé, kabriolet a u vrcholné verze limuzíny Maybach. Ovšem ani to jisté není. Už na podzim řekl šéf Mercedes-AMG Tobias Moers, že dvanáctiválce jsou minulostí a budoucnost patří osmiválcovým přeplňovaným agregátům.

Ještě verze Maybach bude dvanáctiválec mít. Ale kdo ví, jak dlouho?

Ještě verze Maybach bude dvanáctiválec mít. Ale kdoví, jak dlouho?

Ovšem nemůžeme se divit, že agregát půjde z trhu. Přece jen je jeho konstrukční historie už příliš dlouhá. Na trh přišel v roce 2012 pod označením M279, ale bylo to jen generační upgrade staršího motoru M275, jehož historii můžeme vystopovat až do roku 2000.

Možná neuplyne tak moc času a ke dvanáctiválcům se budeme muset uchýlit tak maximálně ke značkám Bentley, Rolls-Royce nebo Lamborghini. Sice tu ještě máme některé další automobilky, jako je například BMW, které dvanáctiválce nabízejí, ale i ty možná přejdou na nové menší agregáty s přeplňováním.