V poslední době se často stává, že technologie, nejprve použité ve spotřební elektronice, se poté dostávají do automobilového průmyslu. Třeba jako u rozpoznávání obličeje, díky čemuž si dnes odemknete třeba smartphone. V autě bude sloužit pro více funkcí.

Čtěte také:
Test Opelu Crossland X 1,5 CDTI AT: Městská štika s francouzskými kořeny
Test Škody Kodiaq RS: Konečně ten správný motor
Jako hračka. Porsche Macan je po faceliftu hodnotnější, jízdně stále překvapuje

Izraelská IT společnost EyeSight Technologies (ne stejnojmenný soubor asistenčních systémů Subaru) představuje systém CarSense. Pomocí soustavy čidel dokáže monitorovat kompletní posádku. Dosud jsme byli u nejnovějších vozů zvyklí na aktivní monitorování obličeje řidiče, které se stará o to, kam řidič kouká a jestli nespí. Načež jej důrazně dovede upozornit. Tohle bude ale sofistikovanější.

Například nedávno testované DS 7 Crossback tímto senzorem pozoruje obličej řidiče, ale jen za účelem monitorování jeho pozornosti.

Například nedávno testované DS 7 Crossback tímto senzorem pozoruje obličej řidiče, ale jen za účelem monitorování jeho pozornosti.

FOTO: Milan Lažanský, Právo

Sotva totiž osoba nastoupí do auta, systém ji rozpozná. Buď uvidí uloženého uživatele, nebo naskenuje přibližný věk, pohlaví, výšku a váhu. Pozná, jestli jste skutečně dobře připoutaní a zdali v autě sedíte bezpečně. Detekuje i dětskou sedačku, jestli je dobře umístěna a zdali je v ní dítě.

Tvůrci se samozřejmě zaštiťují bezpečností. Vždyť dle údajů mohou nastavit například funkčnost airbagů nebo rozšířit zprávu o posádce v rámci nouzového volání eCall v případě nehody. Přinést to má i příležitosti v rámci uživatelského prostředí, například nastavení sedadel a dalších funkcí na základě preferencí dané osoby, například v rámci rodiny. Ovšem vyvstává zde i otázka kybernetické bezpečnosti a faktu, zdali skutečně chceme být kontrolováni, jak v autě sedíme, a počítačem posuzováni, jak staří vypadáme.