Dnes je jediným skutečně malinkatým sportovním roadsterem, který nestojí velké peníze na pořízení ani údržbu, jenom Mazda MX-5 s příbuzným Fiatem 124 Spider. Tato tradice, která trvá už třicet let, je pro řadu motoristických nadšenců vstupenkou do světa sportovních řidičských vozů.

Oslava třicátin se nese v duchu edice Anniversary, která tu v průběhu let a generací už párkrát byla. Krom exkluzivní oranžové barvy Racing jsou součástí standardní výbavy také posílená brzdová soustava Brembo s barevně ladícími třmeny, tlumiče Bilstein, samosvorný diferenciál a sedadla Recaro.

Mazda MX-5 30 Anniversary

Oranžový lak nazývají prostě Racing.

FOTO: Mazda

Sedmnáctipalcová kovaná kola Rays jsou inspirována závodním speciálem. V Japonsku můžete mít speciální „Miatu” i s patnáctistovkou, jinde je ji však vyhrazen točivý dvoulitr se standardním výkonem 181 koňských sil. Vyrobeno bude tři tisíce kusů.

Zatím není jasné, kolik jich bude určeno pro tuzemský trh, jestli k nám vůbec nějaké „zabloudí”. V nabídce bude jak verze s plátěnou, tak i pevnou skládací střechou, takzvané RF. Ceny ve Spojených státech začínají v přepočtu na téměř osmi stech tisících korunách.

Mazda MX-5 30 Anniversary

Standardem jsou sedadla Recaro.

FOTO: Mazda

Mazda MX-5 30 Anniversary

Kovaná kola snižují neodpruženou hmotnost.

FOTO: Mazda