Už je tomu 50 let, co Ford najednou prodával Shelby GT350 a GT500. Nyní se historie opakuje, ke sportovnímu, avšak především okruhově zaměřenému GT350, se v Detroitu připojuje také plnotučná varianta s pětistovkou na konci.

Při pohledu na novinku vás asi slova jako uhlazený nebo elegantní nenapadnou. Takhle nějak to vypadá, když má sportovní auto nakreslit školák - prostě si představí hodně naštvaného komiksového robota. Maska chladiče je obrovská, stejně jako rozšířené blatníky. Zaujmou i celokarbonové disky kol.

Zadní spoiler lze za příplatek nastavovat

Zadní spoiler lze za příplatek nastavovat.

Srdcem vozu je vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litrů. Dopuje jej mechanický kompresor Eaton. Je umístěn nízko, proto si nežádá extrémní vyboulení kapoty. Každý kus této americké kovařiny je ručně sesazen dvěma podepsanými techniky. Technické parametry zatím nebyly zveřejněny, ale motor má jistě přes 700 koní a na stovce je pod tři sekundy.

Na zadní kola síla putuje skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Podvozek používá elektronicky řízené tlumiče, které v milisekundách upravují své reakce. Nápravy jsou značně rozšířeny a vyztuženy. Na výběr jsou dva pakety. Handling přidá nastavitelný podvozek a nastavitelný sklon zadního spoileru. Carbon Fiber Handling Package pak nabídne také zmíněná karbonová kola či lepivější pneumatiky speciálně vyvinuté od Michelinu.

Disky kol mohou být z karbonu

Disky kol mohou být z karbonu.

Na informace ohledně nástupu výroby a prodeje, stejně jako na podrobnější informace technického a jízdního charakteru, jsou u modrého oválu zatím skoupí. Novinka by se na severoamerickém trhu měla objevit do konce roku, spíše však až na závěr. Mimo domácí trh se budou zájemci zřejmě muset spokojit se šedým dovozem.

Uvnitř najdete skořepinová sedadla

Uvnitř najdete skořepinová sedadla.

Kryt motoru je integrovaný kapotě a lze vyjmout

Kryt motoru je integrovaný kapotě a lze vyjmout.