Společnost Penske Truck Leasing Corp. si v minulém týdnu převzala první z deseti Freightlinerů eM2, elektrických náklaďáků určených pro lokální distribuci zboží. Zbylých devět, plus deset Freightlinerů eCascadia, přibude do flotily této firmy v příštím roce.

Dvacítka vozů je jen kapkou v moři, neboť tato firma provozuje zhruba 270 tisíc nákladních aut, jak se píše v tiskové zprávě Daimleru.

Elektrických náklaďáků (na snímku Freightliner eCascadia a Freightliner eM2 106) je zatím víc na papíře, než na silnicích.

Freightliner eCascadia a Freightliner eM2 106

Freightliner eM2 nabízí na jedno nabití 325kWh baterie dojezd 370 kilometrů, alespoň dle tiskové zprávy, z nuly na 80 % je rychlonabíječkou možné baterii nabít během 60 minut. Nejvyšší výkon pohonného ústrojí je 486 koní.

Uvedením modelu eM2 na silnice sice Daimler s elektrickým náklaďákem předstihl Teslu, ale eM2 není přímým konkurentem plánované Tesly Semi - je to „klasický” nákladní vůz se skříňovou nástavbou, kdežto Tesla Semi je tahač. Proti té má na straně Daimleru stát zmíněná eCascadia, nikoliv překvapivě stojící na základě existujícího konvenčního modelu Cascadia. [celá zpráva]