„Fakticky pracují naši kolegové na poslední platformě čistě se spalovacími motory,“ uvedl Jost.

Cíle pařížské klimatické dohody podle něj budou naplněny pouze v situaci, kdy do roku 2050 přestane po silnici jezdit i ten poslední automobil poháněný spalovacími motory. Automobilka počítá s tím, že poslední vůz na tento pohon prodá v roce 2040.

Elektromobily už příští rok

Elektromobily začne Volkswagen masivněji produkovat už příští rok jednak ve formě Porsche Taycan a jednak v modelu, který by se měl jmenovat I.D. Neo a být prvním vozem z rodiny elektromobilů I.D.

Volkswagen I. D. Vizzion (Ilustrační foto)

Volkswagen I. D. Vizzion (Ilustrační foto)

FOTO: Volkswagen 2x

Do roku 2030 má koncern Volkswagen nabízet na tři stovky elektrifikovaných automobilů, dodávek, nákladních aut i motocyklů. Toto množství by mělo zahrnovat hybridy i bateriové elektromobily.

Pro konvenční vozy ale ani tohle nebude znamenat poslední hřebíček do rakve. Spalovací motory budou stále procházet vývojem a podle Josta budou dost možná po roce 2050 jezdit minimálně v regionech, kde nebude dostatečná infrastruktura nabíječek pro elektromobily.

Motor Volkswagen 1,5 TSI Evo

Motor Volkswagen 1,5 TSI Evo

Nová platforma, která bude na světě od roku 2026, dostane také nové spalovací motory. A právě proto, že životní cykly motorů jsou výrazně delší než u aut samotných, není třeba panikařit a nakupovat benzinové volkswageny a škodovky do zásoby – ještě za pětadvacet třicet let si dost možná bez problému koupíte novou škodovku se spalovacím motorem.

Pro příklad – rodina motorů EA827 přišla na svět v roce 1972, tedy dříve, než byl představen první Volkswagen Golf. Motory založené na této architektuře se dodnes vyrábějí, byť samozřejmě v x-tém vývojovém stupni s označením EA113. Verze102k atmosférické šestnáctistovky založené na EA827 se dala i v Evropě koupit ještě ve druhé generaci octavie a šestém golfu, tedy relativně nedávno.

VW se stále potýká s emisní aférou

Součástí skupiny Volkswagen jsou kromě stejnojmenné značky i španělský Seat nebo mladoboleslavská Škoda Auto.

Na automobilky koncernu Volkswagen přitom i nadále dopadají důsledky emisní aféry, jež propukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]

Za podíl na podvodech byl v USA v prosinci odsouzen někdejší manažer Oliver Schmidt k sedmi letům odnětí svobody a pokutě 400 tisíc dolarů. [celá zpráva]