Článek
Od běžných variant se verze Active liší oplastováním kolem celé karoserie a vyšší světlou výškou - o 30 mm vpředu a o 34 mm vzadu. K dispozici jsou sedmnáctipalcová kola s pneumatikami s vyšším profilem (215/55 R17) nebo si lze připlatit za osmnáctipalcové disky (v tom případě mají pneumatiky rozměr 215/5).
Podle Fordu byly pro tuto verzi použity jiné pružiny a tlumiče. Pokud byste logicky předpokládali pohon všech kol, budete zklamáni, ten je v případě modelu Focus vyhrazen jen pro nejsilnější provedení RS. Focus Active má klasicky poháněná přední kola.
Dva nové jízdní režimy
Malou náplastí jsou v případě verze Active dva nové jízdní režimy, které umí přizpůsobit ovládání stabilizačního a protiprokluzového systému tak, aby se auto lépe rozjelo na kluzkých površích (bláto, sníh) nebo na nezpevněné cestě.
V nabídce je buď benzínová patnáctistovka o výkonu 110 kW/ 150 koní nebo dieselový dvoulitrový EcoBoost s totožným výkonem. Oba motory lze libovolně kombinovat buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s osmistupňovým automatem. Ceny v Česku začínají na částce 524 990 korun.