Hlavní obsah

Škoda odtajnila všechny detaily k Vision RS

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Premiéra studie Škody Vision RS je za dveřmi. Automobilka Škoda Auto na speciální akci pro novináře odhalila model a uvedla všechny podstatné informace. Sériové provedení se ukáže už brzy.

Foto: Škoda Auto 2x

Škoda Vision RS (skica)

Článek

Tradiční zelená plachta přímo ve vývojovém centru Česana v Mladé Boleslavi v obří místnosti plné novinářů ukrývá nový model, který je předobrazem cenově dostupného elektromobilu, respektive hybridu. V nabídce budou i běžné benzínové verze, pod kapotou studie je ovšem upravená benzínová patnáctistovka o výkonu 110 kW (150 k), která spolupracuje s elektromotorem. Čistě v elektrickém režimu auto ujede 70 kilometrů.

Tuto kombinaci dostane i chystaná Octavia a Superb. Elektromobil nabídne výkon 75 kW (102 k) a společně (nejde o prostý součet) dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k). Studie Vision RS je plně funkční, zrychlit na 100 km/h zvládne za 7,1 sekundy, hodnota pružného zrychlení z 80 na 120 km/h má udávanou hodnotu 8,9 sekundy.

Foto: Škoda Auto

Škoda Vision RS (skica)

Výrazný vnější vzhled

Plachta se pomalu sune pryč a odhaluje na poměry Škodovky odvážně tvarovaný automobil s nízkou vystrčenou přídí, prudce skloněnou zádí, bezrámovými dveřmi, dvacetipalcovými koly a výrazným spoilerem. Jistě, zrovna tyto výrazné prvky na sériovém provedení nebudou, ale i v sériovém provedení budou světla zasahovat do kapoty. Bude to šmrncovní auto. A zveřejněné skici ukazují prakticky vše.

Zadní část má světlomety připomínající ty z Kodiaqu, ale podle našich informací budou v sériovém provedení trochu jiné. Stejně jako sedačky, ty nynější jsou výrazně sportovní a hlavně vzadu samostatné. Známé jsou už i rozměry konceptu: 4 356 mm na délku, 1 431 mm na výšku a šířka 1 810 mm.

Foto: Škoda Auto

Škoda Vision RS (skica)

Sériové provedení bude postavené na modulární platformě MQB, konkrétně na verzi A0 určené pro menší vozy velikosti Fabie či minulého Rapidu. Právě Rapid zatím bezejmenný model (název už ale prý byl oficiálně vybrán) nahrazuje. A Škoda říká, že to bude cenově dostupný elektromobil pro všechny.

Studie se ve světové premiéře odhalí druhý říjnový den na pařížském autosalonu, Sériová podoba se odhalí nečekaně brzy, už šestého prosince na speciální akci v Tel Avivu. Prodej pak podle našich informací bude zahájen v první polovině příštího roku.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám