Hlavní obsah

Elektrický Aston Martin je silnější než dvanáctiválcová předloha

Prvním elektroautem značky Aston Martin je čtyřdveřový Rapide. Dostal jednoduchý přídomek „E” a přesně si zachoval vyvážení konvenční, dvanáctiválcové verze. Na vývoji spolupracovala firma, která závodí ve formuli 1.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Aston Martin představil svůj první elektromobil Rapide EVideo: Reuters

 
Článek

Aston Martin je známý osmi- a dvanáctiválci a teprve nedávno, po začátku spolupráce s koncernem Daimler, připustil zástavbu turbodmychadel. A nyní už je na světě i jeho první kompletně elektrické auto - model Rapide E, čtyřdveřové luxusní auto, které se dosud vyrábělo jen s atmosférickou V12.

Elektrické pohonné ústrojí pro rapide E vyvinula firma Williams Advanced Engineering - „produkční” divize společnosti Williams, která stojí za týmem formule 1 Williams Martini Racing a nejvyšší třídy okruhových závodů se účastní už od roku 1977.

Silnější než dvanáctiválec

Místo motoru, přenosové soustavy a palivové nádrže jsou nyní baterie a elektromotory. Ty jsou dva a jejich kombinovaný výkon je 610 koní a 950 Nm - v obou případech více, než nabídne šestilitrový dvanáctiválec, který elektrosoustavě uvolnil místo. Baterie má kapacitu 65 kWh a má stačit k dojezdu 320 km.

Maximální rychlost vozu je odhadovaná na 250 km/h, ovšem u elektromobilu je podstatnější zrychlení. „Z 50 na 70 mph (z 80 na 112 km/h) zrychlíme za 1,5 vteřiny,” uvedl pro Reuters šéf portfolia Aston Martinu John Caress.

Foto: Aston Martin

Aston Martin Rapide S (2013)

„Baterie a elektrické pohonné ústrojí jsou záměnné s konvenčním ústrojím. Takže z pohledu výroby je možné se u jednoho šasi rozhodnout, jestli do něj půjde spalovací motor, nebo elektřina,” říká Paul McNamara, technický ředitel Williams Advanced Engineering.

Máte-li o rapide E zájem, doporučujeme neotálet - má vzniknout jen 155 kusů v ceně zhruba čtvrt miliónu liber (cca 7,1 miliónu korun). Podobně jako s výkonem, i toto je více, než stojí konvenční model - ten v Británii koupíte od 153 tisíc liber (4,38 miliónu korun).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám