Hlavní obsah

Legendární Brouk příští rok skončí

Německá automobilka Volkswagen přestane v létě 2019 po více než 80 letech vyrábět legendárního Brouka. Předtím ale ještě uvede na americký trh dva jeho speciální modely. Oznámila to americká divize koncernu VW.

Foto: Volkswagen 3x

„Brouk” se ve všech generacích dělal i jako kabrio. Na snímku současný VW Beetle - ten, jehož výroba příští rok skončí.

Článek

Automobilka Volkswagen reaguje na měnící se preference zákazníků, kteří v současnosti upřednostňují SUV. Důvod ke konci výroby vozu je ale také v dlouhotrvajícím nízkém zájmu zákazníků. Poslední Brouk by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku.

Původní „brouk” - nikdy se tak oficiálně nejmenoval, jeho skutečné jméno bylo Typ 1 - se začal vyrábět v Německu v roce 1938. Volkswagen s ním posléze dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies.

Výroba pro Evropu, USA a Kanadu skončila v roce 1979. Pokračovala však na dalších místech světa - v Brazílii do roku 1996, v Mexiku dokonce do roku 2003. Prvního „brouka” se celkem vyrobilo více než 21 miliónů kusů a dodnes drží v tomto ohledu světový rekord - žádného auta se nikdy nevyrobilo víc.

Foto: Volkswagen

Poslední vyrobený Volkswagen Typ 1, řečený Brouk

V roce 1998 Volkswagen přišel s modernější verzí, nazvanou New Beetle. Bodovala hlavně u žen. „Nový Brouk” ve výrobě zůstal do roku 2011, kdy ho nahradil nový model, nazvaný Beetle, tedy Brouk. Ten se prodává dodnes, byť na českém ani německém webu k prohlédnutí není.

Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se v prvním roce oproti New Beetlu zpětinásobil na téměř 29 000 vozů, pak ovšem znovu klesl podobně jako i v případě dalších menších aut jiných značek. Loni Volkswagen prodal podle údajů firmy Autodata pouze 8627 automobilů VW Beetle.

Foto: Volkswagen 2x

Volkswagen New Beetle

Další návrat Brouka firma neplánuje, úplně jej ale nevylučuje. „Řekl bych - nikdy neříkej nikdy,” sdělil šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.

Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily. Ukončování výroby modelů, po kterých je malá poptávka, je součástí této strategie. Do skupiny VW patří i mladoboleslavská Škoda Auto.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám