Automobilka Volkswagen reaguje na měnící se preference zákazníků, kteří v současnosti upřednostňují SUV. Důvod ke konci výroby vozu je ale také v dlouhotrvajícím nízkém zájmu zákazníků. Poslední Brouk by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku.

Původní „brouk” - nikdy se tak oficiálně nejmenoval, jeho skutečné jméno bylo Typ 1 - se začal vyrábět v Německu v roce 1938. Volkswagen s ním posléze dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies.

Výroba pro Evropu, USA a Kanadu skončila v roce 1979. Pokračovala však na dalších místech světa - v Brazílii do roku 1996, v Mexiku dokonce do roku 2003. Prvního „brouka” se celkem vyrobilo více než 21 miliónů kusů a dodnes drží v tomto ohledu světový rekord - žádného auta se nikdy nevyrobilo víc.

Poslední vyrobený Volkswagen Typ 1, řečený Brouk

Poslední vyrobený Volkswagen Typ 1, řečený brouk

V roce 1998 Volkswagen přišel s modernější verzí, nazvanou New Beetle. Bodovala hlavně u žen. „Nový Brouk” ve výrobě zůstal do roku 2011, kdy ho nahradil nový model, nazvaný Beetle, tedy Brouk. Ten se prodává dodnes, byť na českém ani německém webu k prohlédnutí není.

Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se v prvním roce oproti New Beetlu zpětinásobil na téměř 29 000 vozů, pak ovšem znovu klesl podobně jako i v případě dalších menších aut jiných značek. Loni Volkswagen prodal podle údajů firmy Autodata pouze 8627 automobilů VW Beetle.

Volkswagen New Beetle

Volkswagen New Beetle

Další návrat Brouka firma neplánuje, úplně jej ale nevylučuje. „Řekl bych - nikdy neříkej nikdy,” sdělil šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.

Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily. Ukončování výroby modelů, po kterých je malá poptávka, je součástí této strategie. Do skupiny VW patří i mladoboleslavská Škoda Auto.