Jméno americké firmy Kantar Millward Brown asi většině lidí mnoho neřekne, firma sama toho ale naopak může hodně říct světu. Tato společnost se zabývá marketingem a hodnotou velkých značek a každoročně zveřejňuje seznam stovky nejhodnotnějších.

Mezi nimi je samozřejmě i velká řada automobilek – a jedna z nich je hodnotně nejvýše. Je to Toyota, jejíž hodnota je podle žebříčku BrandZ, jak společnost svou stovku nazývá, 29,987 miliardy dolarů, tedy asi 665,8 miliardy korun.

Ovšem stojí za zmínku, že toto číslo – a všechna ostatní čísla v tabulce níže – nejsou akciovou hodnotou značky nebo podobným exaktním číslem. Kantar Millward Brown do této hodnoty započítává také „pohled spotřebitelů na hodnotu značky”, protože firma věří, že pro úspěch či úpadek firmy je důležité, jak spotřebitelé značku vnímají.

Nejhodnotnější značky aut dle žebříčku BrandZ 2018
Pořadí
Značka
Hodnota v mld. USD
Hodnota v mld. Kč Změna oproti roku 2017
1
Toyota
29,987
665,8 + 5 %
2
Mercedes-Benz
25,684
570,2
+ 9 %
3
BMW
25,624
568,9
+ 4 % 
4
Ford
12,742
282,9
- 2 % 
5
Honda
12,695
281,9
+ 4 % 
6
Nissan
11,425
253,7
+ 1 % 
7
Audi
9,630
213,8
+ 3 % 
8
Tesla
9,415
209
+ 60 % 
9
Maruti Suzuki
6,375
141,5
-
10
Volkswagen
5,986
132,9
-

Kromě Toyoty stojí v tabulce za povšimnutí osmé místo, které obsadila značka Tesla. U ostatních značek je změna jednociferná, Tesla si ale polepšila o obrovských 60 %. Není to překlep, podle autora výzkumu ohromný nárůst „reflektuje fascinaci technologiemi u této firmy, která se zabývá také cestami do vesmíru”.

Značky Maruti Suzuki a Volkswagen vloni v první desítce nebyly, proto u nich chybí údaj o vývoji oproti minulému roku. K Volkswagenu má ovšem autor komentář, a sice ten, že spotřebitelé značce Volkswagen věří kvůli svým vlastním zkušenostem. Nevěří nicméně Volkswagenu jako koncernu.