Existuje řada důvodů, proč by si člověk mohl oblíbit Ford Mustang. Zejména v případě osmiválce si lze zamilovat jeho zvuk. Ford s tím dokonce počítá a aktivní výfukový systém s klapkami, které upravují hlasitost a zvuk, vyvíjí právě proto. S odkazem na automobilku to píše web CarBuzz.

Po nastartování a prvním vyštěknutí výfuku, ať je zrovna v jakémkoliv režimu, cítí člověk vzrušení a trochu adrenalinu. Podle Fordu to nemá zas tak moc společného s tím, že by člověk měl rád auta, ale s prvkem v DNA, který si neseme z prehistorických dob.

Ford Mustang GT - první jízda

Ford Mustang GT (2018)

FOTO: Ford

Ostré a hlasité zvuky totiž většinou znamenaly hrozící nebezpečí - padající strom, predátora, blízké hromobití nebo něco na ten způsob. V takové chvíli instinkty velí připravit se na boj, nebo útěk, k čemuž adrenalin pomáhá.

A Ford tohoto faktu prostě při navrhování aktivních výfukových systémů využívá. „Hledáme tenhle konkrétní zvuk, který řidiči přiblíží emocionální očekávání, jež od auta mají,” říká Hani Ayesh, vývojový inženýr výfuků u Fordu.

Aktivní výfukový systém nového Fordu Mustang využívá různých klapek k tomu, aby různě usměrňoval proudící plyny. Nikoliv nepodobně varhanám takhle zesiluje některé zvukové frekvence a potlačuje jiné.

Tento systém bude k mání jak u čtyřválcového Mustangu EcoBoost, tak i u osmiválcového GT. Samozřejmě že GT je ostřejší verze a také je pod kapotou mnohem větší motor, takže jeho zvuk je takový, jaký byste očekávali od sporťáku, a i tiché nastavení výfuku je pořádně hlasité. [celá zpráva]