Yamaha Niken: vypadá jako z vesmíru nebo z budoucnosti. Kdo miluje pozornost, těžko si pro sezonu 2018 vybere jinde. Stroj by měl být u tuzemských dealerů k dispozici v létě 2018, jeho cenovka se bude pohybovat kolem 500 000 Kč. Stokoňový motor pochází z modelu MT-9. Ramena přední vidlice umožňují vychýlení až 45°. Pro novinářské představení si Yamaha sebevědomě vybrala rakouské Alpy. [celá zpráva]

Yamaha Niken

Yamaha Niken

FOTO: Yamaha

JAWA 350 OHC Special: Jawa od loňska umně surfuje na vlně retro a low-budget. Pro letošek čínský motocykl  Shineray zahalila do kapotáže, která má připomínat éru Františka Šťastného a Gustava Havla.  Komu vyhovuje jednoválcová čtyřstovka (27koní) a jednoduchá konstrukce, může vybírat i pod jinými logy/designy. Motorka se prodává i jako Romet nebo Mash. Nejvíc pozornosti na našich cestách ale přitáhne díky logu Jawa. V provedení s kapotáží vyjde cca na 120 000 korun.

Jawa Special

Jawa 350 OHC Special

FOTO: Jawa

Benelli Leoncino: zatímco Jawa nakupuje v Číně, Qianjiang si pro brand a know-how zajel do Itálie. Díky tomu může tento čínský koncern prodávat motorky s logem legendárního výrobce Benelli. Moderní (a pohledný) motocykl nabízí dvouválcový motor o výkonu 48 koní, k dispozici je i šestistupňová převodovka a stavitelný podvozek. Cena je příznivá, dovozce si motorku cení na necelých 160 000 Kč. Za mírný příplatek (6000 Kč) jsou k dispozici drátěná kola, větší přední ráfek 19“ a hrubší pneumatiky.

Benelli Leoncino

Benelli Leoncino

FOTO: Benelli

Benelli Leoncino

Benelli Leoncino

FOTO: Benelli

Husqvarna Vitpilen 701: jako pojízdný výstavní koncept vypadá nový Vitpilen. Verze s jednoválcovou sedmistovkou (KTM Duke 690) o výkonu 75 koní vyjde na necelých 270 000 Kč. Za ně dostanete slušně vybavený „neo-retro“ stroj. S těmi se sice aktuálně „roztrhl pytel“, designově je ale Husquarna nepřehlédnutelná.

Husqvarna 701

Husqvarna 701

FOTO: Husqvarna

Husqvarna 701

Husqvarna 701

FOTO: Husqvarna

Kawasaki Z 900 RS: sice vyjde na 300 000 Kč, ale za ně je dispozici spousta moderní techniky: upravený podvozek, antihopingová spojka a monobloky s radiálními třmeny. A samozřejmě čtyřválec 948 ccm s výkonem 111 koní. K dispozici je i verze „Cafe Racer“ s užšími řídítky, malou kapotou a sedlem.

Kawasaki Z 900

Kawasaki Z 900 RS

FOTO: Kawasaki

Čezeta 506: závěrem roku 2017 se v Prostějově rozjela výroba stroje, který vychází z tvarů československé legendy. Novodobé laminátové „prase“ je posazené na ocelovém rámu. Kola jsou třináctipalcová, v tom zadním je elektromotor. Hmotnost se liší v závislosti na typu baterie (4kWh nebo 6kWh) pohybuje se kolem 140 kg.

Reálný dojezd se nejsilnější baterií je až 150 km, dobíjení prázdného akumulátoru trvá cca čtyři hodiny. Ceny se závěrem roku 2017 se pohybovaly kolem čtvrtmiliónu korun. [celá zpráva]

Čezeta 506

Čezeta 506

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Čezeta 506

Čezeta 506

FOTO: Martin Žemlička, Novinky