Tzv. „spindle grille”, česky „mřížka ve tvaru vřetene”, se na Lexusech začala objevovat někdy na počátku druhé dekády 21. století. Ale na modelech LC a NX připomíná spíš tlamu filmového Predátora. Je prostě obrovská.

Viceprezident značky Jeff Bracken se na detroitském autosalonu rozpovídal o tom, jak si mu někteří zákazníci na vzhled nových Lexusů stěžují. Prý to jsou nejčastěji ti klienti, kteří kupují Lexusy od založení značky, tedy od roku 1989.

Lexus LC

Lexus LC patří k těm modelům, u kterých se na přídi nejde dívat jinam než na obrovskou mřížku.

FOTO: Lexus

„Zvednu telefon a na druhém konci je některý z těchto klientů. Pětačtyřicet minut nebo i hodinu mi vysvětluje, jak je zklamaný,” líčí Bracken. Samozřejmě to je problém, protože jako značka nechcete ztratit stávající klienty, ale je třeba lákat i nějaké další, mladší.

„Dává mi to příležitost vysvětlit, proč jsme se vydali touhle cestou. Rozumím stížnostem klientů, ale z naší strany je to cílený a strategický posun. (...) Doufáme, že takhle získáme více nových zákazníků, než ztratíme stávajících,” dodává.

Lexus CT 200h (2018)

Současný model CT je relativně umírněný. Taky je to ale jen facelift sedmiletého auta.

FOTO: Lexus

A onen důvod pro šílené vřeteno? Lexus potřeboval přežít, nalákat mladší zákazníky, a na to by mu nestačil konzervativní design aut, který vřetenu předcházel. „Naše image byla výrobce kvalitních, luxusních aut. Jenže to nestačilo, abychom se udrželi na mapě. Museli jsme k tomu přidat ostrost v designu a přelomové technologie,” dodává Bracken.

Ať se člověku design Lexusů líbí, či nikoliv, je třeba uznat jednu věc - současný Lexus si nespletete s žádným jiným autem. Naopak u prvních generací LS se člověk musel přijít podívat na logo, aby věděl, s čím má tu čest. A třeba takové NX 300h je docela zajímavé auto - a na parkovišti ho najdete okamžitě. [celá zpráva]