Hlavní obsah

Lamborghini Forsennato: šílenec na čtyřech kolech je bohužel jen ilustrací

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kdyby nám někdo tvrdil, že tohle je práce Lamborghini, věřili bychom mu. Leč není, za modelem Forsennato stojí ruský designér, jehož snem je pro Lamborghini pracovat. Nakročeno má dobře, tohle by klidně mohla být příští specialitka italské značky.

Foto: Dmitrij Lazarev

Lamborghini Forsennato je jen ilustrace nezávislého designéra. Bohužel.

Článek

Pokud je některá automobilka známa šílenými specialitami, je to Lamborghini. Králem „nyní už opravdu úplně, ale úplně posledního vyrobeného kusu” je Pagani s modelem Zonda - člověk by se nedivil, kdyby ještě v roce 2020 nějakou postavili.

Ale na šílená auta, vyrobená v pár kusech pro nejbohatší klienty a vyprodaná často ještě před oficiálním představením, je tu rozhodně Lamborghini.

Vzpomeňme na modely Veneno, Egoista nebo třeba Reventón - všechno to byla auta, která měla vzniknout v několika desítkách kusů pro pár vybraných zákazníků.

Nebyla zrovna hezká, vlastně většinou byla vážně ošklivá, ale v tomto světě dnes exkluzivita prodává jako nic jiného.

Foto: Dmitrij Lazarev

Lamborghini Forsennato

Hypotetickým pokračováním téhle řady může být model Forsennato. Hypotetickým proto, že za ním stojí ruský designér Dmitrij Lazarev, nikoli automobilka Lamborghini. Ta by ale ihned mohla něco takového začít vyrábět, napadne člověka při pohledu na ilustrace.

Forsennato má všechno, co dnešní specialitka od Lamborghini potřebuje. Ostře řezané rysy, spoustu hran na všech možných i nemožných místech, účelné i na pohled skoro zbytečné prvky, ohromné nasávací otvory a záď, skrz kterou řidič vůbec nic neuvidí. Klínovitý profil je naprostou samozřejmostí, bez toho se žádné Lamborghini neobejde.

Foto: Dmitrij Lazarev

Lamborghini Forsennato

Vzadu vidíme obří difuzor, poněkud kuriózní na výšku orientované třetí brzdové světlo a fakt, že nejen vpředu, ale ani vzadu není moc místa na registrační značku. Tenhle kus plechu či plastu by překážel i tady, nejen na přídi vozu.

Jediné, co tu chybí, je gigantické křídlo. Může ale být vysouvací - anebo tu nemusí být vůbec, dostatečného přítlaku se dá dosáhnout i úpravou proudění pod autem. A velké žehlicí prkno na zádi by Forsennatu vážně neslušelo.

Foto: Dmitrij Lazarev

Lamborghini Forsennato

Přemýšlíte nad tím, proč se jmenuje tak, jak se jmenuje? Forsennato je z italštiny, znamená to „šílenec”. „Jako můj šílený sen pracovat pro Lamborghini,” směje se designér Lazarev.

Zas tak šílený sen to ale být nemusí, tahle práce je vážně špičková. Kdyby nám někdo řekl, že to jsou skici nové specialitky, pocházející skutečně od Lamborghini, klidně bychom mu věřili. Takže přejme Lazarevovi zdar v plnění jeho snu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám