Hlavní obsah

Prosklená krabice na kolech, Toyota představila auto budoucnosti e-Palette

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jak bude vypadat budoucnost dopravy? Toyota si představuje, nebo vlastně už pracuje na novém konceptu provozu, který zahrnuje velké prosklené krabice na kolech s názvem e-Palette.

Toyota e-PaletteVideo: Toyota

 
Článek

Jestli je někdo vášnivý automobilový fanoušek, nebo se úzkostlivě bojí, aby ho „Velký bratr“ nesledoval na každém kroku, pak ať raději nečte dál. Vy ostatní vězte, že to, co vám představujeme, není jen nějaká fantaskní vize designérů Toyoty. K projektu už společnost našla hodně, ale opravdu hodně zajímavých partnerů. Spolupráci už podepsaly firmy jako Amazon, DiDi, Mazda, Pizza Hut nebo Uber.

Toyota e-Palette je koncept autonomní dopravy budoucnosti. Jak vzdálené, to ještě není jasné, ale každopádně to nebude jednoduché. Projekt totiž bude zahrnovat kompletní přestavbu celé infrastruktury.

Základem je automobil o rozměrech velké krabice. Ten nejmenší je čtyři metry dlouhý, dva metry široký a 2,25 metru vysoký. Rozměry se však mění až do délky 7 metrů. Samozřejmě, že jde o elektromobil, který má motory v kolech. Tím vzniká zcela plochá podlaha, pod kterou jsou jen akumulátory. Využití ´pojízdné krabice´ je tak dokonalé.

Foto: Toyota

V provozu budou různé velikosti

Vozy se budou moci přestavovat na různé účely. Společnost Pizza Hut je například využije na rozvoz jídel, Uber jako taxíky apod. V plánu je i systém pojízdných prodejen, například obuvi. Přijede malý vůz, ve kterém budou naskladněny vámi vybrané boty, které si po cestě domů vyzkoušíte a vyberete ty nejlepší.

Velký bratr všechno vidí

Každý automobil bude sice autonomní, ale bude součástí ohromného celku. Bude mít svůj automatický režim, tedy vše standardní, jak to známe z jiných představ – spousta senzorů, počítač, náročný algoritmus pro jízdu bez řidiče.

Vůz bude spojen s centrálním informačním systémem, který bude v reálném čase sbírat data o jízdě, rychlosti, problémech na silnici apod. Ta bude distribuovat i všem ostatním vozidlům. Vše v reálném čase. Zároveň jim bude moci sám aktualizovat software, sledovat techniku auta, zda nepotřebuje opravit apod.

Foto: Toyota

Využití bude opravdu velmi variabilní

Jenže nad tím bude ještě jeden systém. Jmenuje se Toyota Big Data Center (TBDC) a zastřešovat má i takové věci, jako je spolujízda autem, sdílení aut, taxislužby, rozvážkové služby, výše zmíněné služby prodejní a servisní. Informace o jednotlivých vozech se budou scházet v TBDC, který bude využívat všechna data k vytvoření co nejlepšího a nejefektivnějšího provozu aut.

Automobilové firmy (dnes prodejci aut), které by provozovaly celou automobilovou síť, by podle požadavků byly schopny jednoduše přidávat a odebírat automobily na silnicích tak, aby splnily požadavky, a přitom nikde nepřekážely. Během 24 hodin prý dokážou přeměnit auto na prakticky cokoliv. Když tak bude mít výrobce bot například novou kolekci, objedná si velkou marketingovou akci na jeden týden, kdy bude připravena celá flotila pro pojízdnou reklamu a prodej.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám