Hlavní obsah

Toyota v USA testuje nákladní auto na vodík

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka vodík coby alternativní palivo nezatracuje. Po studiích nového osobního vozu a autobusu se pochlubila dalším vodíkovým dopravním prostředkem. Tentokráte nákladním autem, které testuje v reálném provozu v Los Angeles.

Foto: Toyota

Vodíkový nákladní automobil od Toyoty

Článek

Vodíkový nákladní vůz se jmenuje Project Portal a v ulicích Los Angeles zatím jezdí jediný. Cílem je otestovat tuto technologii v nákladních vozidlech. Vodíkový kamion má výkon zhruba 670 koní a točivý moment 1800 newtonmetrů. Zajímavé je, že v něm pracují dvě sady palivových článků původem z malé Toyoty Mirai. Baterie jsou větší než v mirai a mají kapacitu 12 kWh.

Užitečné zatížení vodíkového nákladního auta činí podle údajů výrobce 36 290 kg. Na jednu nádrž ujede zhruba 320 kilometrů, sedan mirai, který jsme měli možnost exkluzivně vyzkoušet v Česku, ujede cca pět stovek kilometrů. [celá zpráva]

Project Portal funguje od letošního dubna, testovací náklaďák zatím ujel 6400 kilometrů. Nedávno Toyota představila vodíkový autobus Sora, který bude fungovat na letních olympijských hrách v Japonsku za tři roky. [celá zpráva]

Foto: Toyota

Toyota Mirai

Pro vodík v autech chybí infrastruktura

Auto je zcela bezemisní, vypouští pouze neškodnou vodní páru. Vodík je jedno z možných ekologických paliv budoucnosti, které by mohlo nahradit ropu. Bez infrastruktury však jde o začarovaný kruh – nejsou automobily na vodík, chybí infrastruktura čerpacích stanic.

Vodík lze získat mimo jiné elektrolýzou vody za pomoci elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Benzina zvažuje, že vybuduje vodíkovou stanici, zatím nejbližší je v  Berlíně či Mnichově.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám