Vahland ve Škodě skončil v roce 2015, když byl v témže roce jmenován výkonným viceprezidentem Volkswagenu AG. Winfried Vahland, který měl vést operace Volkswagenu v USA, ale nečekaně z koncernu VW odešel. Podle oficiálního vyjádření automobilky kvůli neshodám ohledně strategie v USA.

Nyní ostřílený manažer Vahland našel uplatnění v malajské automobilce Proton, kterou vlastní čínský Geely, mj. vlastník švédského Volva.

Proton má dvě továrny s celkovou výrobní kapacitou 300 tisíc vozidel ročně, reálně vyrábí zhruba polovinu. Automobilka nabízí osm modelových řad, tři velkoprostorová vozidla, čtyři sedany a jeden hatchback. Do Evropy se nedováží.

Jeden ze současných výrobků značky Proton - Iriz

Jeden ze současných výrobků značky Proton – Iriz

FOTO: Proton

Winfried Vahland – stručný životopis
Winfried Vahland se narodil 1. dubna 1957 v Německu. Vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt, později studoval na General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).
V roce 1984 nastoupil do společnosti Adam Opel AG jako projektový analytik evropských investic. V roce 1987 se stal vedoucím oddělení Manufacturing Strategy Review v evropské pobočce General Motors.
V srpnu 2002 byl jmenován členem představenstva společnosti Škoda Auto, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva.
V červenci 2006 jmenován výkonným viceprezidentem Volkswagen AG.
Oba používané akademické tituly (Prof. Dr.) získal bez studia a skládání zkoušek: v roce 2006 udělila Vysoká škola ekonomická v Praze Wienfriedu Vahlandovi akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa), v listopadu 2007 jej Shanghai Tongji University jmenovala poradním profesorem (Advisory Professor).