Hlavní obsah

Mercedes-Benz nabídne za dva roky vodíkový plug-in hybrid

Právo, sko

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Takzvané plug-in hybridy, které kombinují elektrický a spalovací pohon, nabízí celá řada automobilek. Německá automobilka Mercedes-Benz však jde ve vývoji ekologických plug-in hybridů ještě dál.

Foto: M-B

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Článek

Nový Mercedes-Benz GLC F-Cell, který automobilka představila v úterý na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, je prvním plug-in hybridem na světě s vodíkovým pohonem.

Automobilka v tuto chvíli testuje předvýrobní modely GLC F-Cell, které by se mohly dostat na americký trh už v roce 2019. Model F-Cell nabízí výkon 197 koní a je vybaven akumulátory s kapacitou 13,8 kWh a vysokotlakou nádrží na 4,4 kilogramu vodíku.

Při zapojení do nabíječky se baterie GLC F-Cell dobijí za 1,5 hodiny a poskytují dojezd přibližně 48 kilometrů, což je dostatečné například k popojíždění po městě. Při pohonu pouze na vodík vůz podle firmy ujede 437 kilometrů a vyvine maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu.

Foto: M-B

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Pro vodíková auta chybí infrastruktura

Mercedes-Benz GLC F-Cell konstrukčně vychází z SUV Mercedes-Benz GLC. Ten přišel na trh už v roce 2015 a loni dostal svou hybridní verzi GLC 350 e 4Matic s benzínovým motorem.

Dostupnost nového vodíkového hybridu GLC F-Cell bude zatím omezena pouze na americký trh, kde mu budou podle serveru The Verge konkurovat Honda Clarity, Hyundai Tucson FCV a Toyota Mirai používající vodíkové palivové články.

Dalším problémem pak bude chybějící infrastruktura pro zásobování vodíkem, která je v současnosti omezena pouze na metropolitní oblasti Los Angeles a San Francisco. Existující sice plány na další rozšiřování plnicích stanic na vodík, i tak to však podle odborníků bude mít vodík v konkurenci s dalšími palivy velice těžké.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám