Článek
Základem je Mercedes-Benz Sprinter. Na vodě se minibus ovládá podobně jako na silnici, speciální software podle otáčení volantu reguluje tah lodního motoru. K ovládání obojživelného minibusu postačuje kurz vůdce malého plavidla a na silnici řidičský průkaz D1.
Po vjetí do vody řidič vypínačem přepne automobil do plavebního režimu a pak už postačí jen určovat směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčet volantem. Po jeho dotočení do koncových poloh se mezi motory vytvoří vzájemný protitah, díky němuž se plavidlo dokáže otáčet kolem své osy. V základní výbavě českého obojživelníku nechybí kotva nebo čerpadlo pro odčerpání vody. Každý z cestujících má záchrannou vestu.
Základní technické údaje | |
---|---|
Délka: | 7200 mm |
Šířka: | 2360 mm |
Světlá výška: | 160 mm |
Rozvor: | 4325 mm |
Ponor: | 85 cm |
Výtlak tělesa: | 5,6 t |
Kapacita: | 12 osob včetně řidiče |
Maximální rychlost: | 90 km/h (el. omezeno) |
K výrobě sedmimetrového předvedeného modelu, který pojme 12 cestujících včetně řidiče, bylo zapotřebí 8000 hodin. Plášť je z několika vrstev a komor a je vyplněn nenasákavou pěnou. Pasažéři mohou nasedat i na vodní hladině při uvázání u mola, a to pomocí třímetrové hliníkové lávky. Technickou zajímavostí je zadní nárazník vyřezávaný z pěny. [celá zpráva]