„Erko” pro 21. století využívá techniku supersportovního Audi R8 minulé generace. Má tedy uprostřed uložený motor a pohon zadních kol. Osmiválec o výkonu 430 koňských sil je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Auto je dlouhé 4400 mm, vysoké 1300 mm a široké rovné dva metry.

Předlohou pro model R200 bylo podle Marka Hoffmana a Petra Novagua závodní škodovácké kupé RS 200, a tedy nikoli výchozí 110 R, jak se objevovalo v médiích. „Chtěli jsme tomuto modelu vzdát hold,” říká designér Petr Novague a dodává: „Zároveň se nám líbí, že je to speciál, navíc se nikdy neprodával, takže to není masovka.”

HN R200 - druhé vyrobené auto

HN R200 - druhé vyrobené auto

FOTO: Hoffmann & Novague

HN R200 - druhé vyrobené auto

HN R200 - druhé vyrobené auto

FOTO: Hoffmann & Novague

Samotný vývoj R200 trval dva a půl roku. Podmínkou při výběru aut, na jejichž základech bude nové erko stát, byla rámová karoserie. V užším výběru tak byly pouze modely od Lamborghini nebo právě Audi.

R200 rozhodně levná není – stojí 4,2 miliónu korun, přivézt ale musíte ještě Audi R8 první generace (2007-2015), ideálně s manuální převodovkou. Ale i z automatu vám erko udělají. Počkáte si tři měsíce.

Video z projížďky v modelu R200 centrem Prahy a rozhovor s uznávaným designérem Petrem Novaguem uvidíte pouze na Novinkách zkraje příštího týdne.

Škoda 200 RS (1974)

Škoda 200 RS (1974)

FOTO: Škoda Auto

Škoda 200 RS (1974)

Škoda 200 RS (1974)

FOTO: Škoda Auto