Nabídka motorizací zahrnuje dva benzínové a tři dieselové agregáty. Hybridní provedení v nabídce prozatím nebude. Základem je litrové TSI o výkonu 85 kW. To lze koupit výhradně s pohonem přední nápravy, a to jak se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak sedmistupňovým automatem DSG. Benzínovou patnáctistovku TSI (110 kW) pořídíte i ve verzi 4x4, ale pouze se samočinnou převodovkou.

Naftové motory zastupuje 1.6 TDI (85 kW), dodávané výhradně s pohonem předních kol (a s manuální i automatickou převodovkou). Dále následuje dvoulitrové TDI (110 kW), což je jediná motorizace, kterou dostanete v kombinaci manuální převodovka a pohon všech čtyř kol. Vrcholem je pak 2.0 TDI o výkonu 140 kW, dodávané výhradně s pohonem všech čtyř kol, jenž je realizován mezinápravovou spojkou Haldex V. generace.

Karoq dostal krásný skleněný 9,2 palce velký dotykový barevný displej multimediálního systému s rozlišením 1280x640 pixelů. Ten má nově ovládání gesty, ale bez kamery umístěné ve zpětném zrcátku jako v BMW. Škoda použila levnější řešení, které rozeznává v podstatě jeden pohyb ruky pro listování v menu. Děje se tak díky novým senzorům, které v ostatních modelech zobrazí nabídku při přiblížení ruky.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Nový je rovněž digitální přístrojový štít, který bude za příplatek a zatím jej nemá ani superb. Namísto otáčkoměru či rychloměru si můžete promítat třeba údaje z navigace. Toto řešení, ačkoliv ho používá čím dál více automobilek, je ale spíše jen na efekt, pro přečtení informace musíte stejně očima klesnout níže. Konzervativnější řidiči dají přednost klasickým „budíkům”. Ale budete mít na výběr, takže je to vlastně v pořádku.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Škoda Karoq nahrazuje model Yeti, první SUV od Škody, které na trh přišlo v roce 2009. Proti němu je nový model o dost větší. Na délku je to o celých 160 mm, na šířku o rovněž nikoliv nepodstatných 35 mm a logicky je větší i rozvor náprav, o 60 mm. Znamená to délku 4382 mm, šířku 1841 mm a rozvor náprav 2630 mm. Jediným parametrem, kde došlo ke snížení, je výška. Ta již není 1645, ale je o rovných 40 milimetrů nižší.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Proti modelu Kodiaq je Karoq o podstatných 315 mm kratší. Nabízí se výhradně v pětimístném provedení, zadní sedačky ale mohou být za příplatek posuvné o 50 milimetrů. Zadní sedačky, na přání třístupňově vyhřívané, je možné sklopit do roviny či vyjmout.

Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 521 litrů.

Další informace najdete v našem článku z exkluzivních jízd z Estonska s předsériovými modely. [celá zpráva]