Kopii na dálku od originálu v ceně desítek miliónů korun poznáte při bližším prozkoumání. Vnitřek samozřejmě neexistuje a logicky kopie vystavovaná na čestném místě ve foyé firemního muzea do 12. května není funkční. Originál navržený v Česaně a vyrobený ve studiu v německém Ingolstadtu skutečně jezdí. Hliněný model byl nalakován stejnou zlatou barvou a má stejná kola o rozměru 21 palců.

Studie Vision E je předobrazem elektrického SUV, které Škoda nabídne v roce 2020. O pohon vozu postaveného na koncernové platformě MEB (z něm. Modularer Elektrifizierungsbaukasten) se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 225 kW (306 k). Jeden z motorů je umístěný vepředu, druhý vzadu. Výkon se přenáší na obě nápravy, popisovaný model tak bude fungovat jako „čtyřkolka“.

Video

Exkluzivně: Studii Škoda Vision E jsme důkladně prozkoumali před premiérou

Zdroj: Novinky.cz

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 180 km/h – a co je důležité, lithium-iontové baterie při ideálních podmínkách zvládnou 500 kilometrů. Vision E zvládne i autonomní jízdu na úrovni 3 (z celkových pěti). Více zatím sériově nikdo nenabízí. Podrobnosti najdete v našem minulém článku. [celá zpráva]