Hlavní obsah

Audi e-tron Sportback okouzluje svým pozadím, do výroby jde za dva roky

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Také Audi se na právě zahájeném šanghajském autosalonu pochlubilo elektrickým konceptem. Jde o crossover nazvaný e-tron Sportback. Z hlediska designu se jedná o něco mezi SUV a liftbackem, za pozornost stojí zejména mimořádně povedená záď.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Audi představilo elektrický koncept e-tron SportbackVideo: Reuters

 
Článek

S délkou 4,9 metru, šířkou 1,98 metru a výškou 1,53 metru při rozvoru 2,93 metru patří nový koncept k větším modelům kategorie SUV. Na rozdíl od Škody Vision E, jež je postavená na stejném technickém základu, mu ale nechybí zpětná zrcátka. Co naopak na dveřích nenajdete, jsou kliky.

Kola mají vpravdě obří rozměr – 23 palců. Hmotnost automobilka neuvádí (ale rozhodně se bude blížit dvěma tunám, elektromobily jsou obecně kvůli bateriím těžké), známe ale rozložení hmotnosti mezi nápravami – 52 : 48 (vpředu/vzadu).

Všechna použitá světla jsou diodová, na přední světlomety je použito 250 diod pro každou stranu. Osmiúhelníková maska Singleframe odkazuje na současná audi, parádním prvkem je pak prudké sklonění zadního sloupku.

Foto: Audi

Audi e-tron Sportback (2017)

Výkon až 503 koní

O pohon se starají hned tři elektromotory – jeden na přední nápravě a dva na zadní, poháněná jsou všechna kola. Celkový výkon je rovný 320 kW – krátkodobě dokonce 370 kW, což je 503 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,5 sekundy. Dojezd na jedno nabití lithium-iontových baterií (kapacita 95 kWh) činí 500 kilometrů.

Foto: Audi

Audi e-tron Sportback (2017)

Akumulátory mohou být nabíjeny systémem kombinovaného nabíjení CCS (Combined Charging System) se dvěma zásuvkami pro střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud. Na 80 procent kapacity se dobijí za půlhodinu.

„Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je tu v provozu přibližně 150 000 nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 000,” uvedl člen představenstva Audi Dietmar Voggenreite.

Foto: Audi

Audi e-tron Sportback (2017)

Foto: Audi

Audi e-tron Sportback (2017)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám