Původně se zdálo, že vzkříšení značky Borgward je jedna z podobných investic, jakých tu za posledních třicet let bylo nepočítaně: dobrý nápad - shánění investora – žádný investor – krach. A to by byl ještě ten lepší scénář. Známe i ty, kde po sehnání investora peníze byly rozkradeny.

Borgward ale dotáhl vše k dobrému konci. Už v půlce minulého roku začal prodávat první auto v Číně. Bylo to velké SUV BX7. Teď přichází menší sourozenec BX5, který tedy zdvojnásobuje výrobní řadu a zajímavé je na něm to, že do dvou let chce Borgward expandovat s tímto autem i do Evropy.

Je to je crossover dlouhý 4490 mm, široký 1877 mm a vysoký 1675 mm. Základem auta je jeho komfort. Tedy komfort takový, jaký chce zákazník. Výbavových stupňů je v Číně celkem šest a ten nejvyšší má vlastně všechno, včetně wi-fi hotspotu apod.

Borgward BX5

Borgward BX5

FOTO: Borgward

Pohonnou jednotkou je pro tamní trh zážehová osmnáctistovka přeplňovaná kompresorem s výkonem 140 kW (190 k). Pohon je na všechna kola a převodovka je automatická.

Auto by do roku 2020 mělo atakovat i evropské trhy. Ovšem s jinou technikou. Už ze začátku se představitelé firmy vyjádřili, že co trh, to jiný motor. A k tomu byl stavěn i celý vůz. BX5 tak do Evropy přijede s hybridem a také jako čistý elektromobil. Vsadíme se, že elektrická verze bude do roka nabídnuta i v Číně, kde je velký hlad po elektromobilech, kvůli emisním omezením ve velkých městech, jako je Peking nebo Šanghaj.

Borgward BX5

Borgward BX5

FOTO: Borgward

Kdo se bojí, že jde o kusovou výrobu aut, tak by měl zbystřit pozornost – za druhé pololetí roku 2016 prodal Borgward v Číně 30 000 kusů modelu BX7. Na začínající automobilku celkem dobré číslo, že?

Borgward BX7

Borgward BX7

FOTO: Borgward