Stephan Reil, šéf vývoje Audi, prozradil v rozhovoru pro australský Motoring několik postřehů z budoucnosti sportovních aut této značky. Jedním z nejzásadnějších je to, že driftovací mód nebude. Proč? Audi sahá po dokonalém jízdním projevu a preciznosti, což cílené ničení pneumatik prostě není. Audi by mělo být stále skvěle ovladatelné, a pokud má někdo touhu po získávání ostruh v rallyovém stylu, může si asistenty vypnout.

Ostatně současné pohony quattro ve velké míře přenášejí při sportovní jízdě většinu výkonu na zadní nápravu, což je ideální pro driftování. Takže při vypnutém ESP je možné zadek poslat kupředu. Má pravdu? Hlasujte.

Co je driftovací mód

O driftovacím módu se hovoří především v souvislosti s Fordem Focus RS, který jej má instalovaný standardně. Při jeho zapnutí se upraví funkce stabilizace, brzdového systému, pohonu kol a řízení tak, aby snáz docházelo k přetáčivému smyku. Zadní kola se tak stáčejí ke středu oblouku, zatímco přední řízená kola směřují do jejich protipohybu.