Hlavní obsah

Další indický vůz totálně propadl v bezpečnosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco čínské vozy, které se snaží být světové a postupně se protlačit na další trhy, zvyšují svou úroveň bezpečnosti, indická auta jsou na tom strašně. Příkladem může být další nárazový test vozu Chevrolet Enjoy.

Chevrolet Enjoy v testech bezpečnosti propadlVideo: Global NCAP

 
Článek

Jelikož čínský výrobní zázrak pomalu uvadá a tamní dělník už vydělává pomalu totéž co dělník v Evropě, automobilky hledají další místa, kde by se dalo velmi levně vyrábět. Zatím nejlevnější zemí je Indie, kde je navíc obrovský hladový trh. A tak spousta značek zde vyrábí nebo sem dováží auta, která ale postupně chtějí také domestikovat i v okolních státech a pak třeba vyrazit do světa. Příkladem budiž Renault Kwid.

A tak je dobré, že se Global NCAP věnuje i testování bezpečnosti indických aut, abychom věděli, jak to s nimi vypadá. Bohužel to zatím vypadá dost bledě. Před nedávnem jsme vám ukázali tristní výsledky testů pěti indických aut. [celá zpráva]

Test Chevroletu Enjoy odhalil další model, který nedosáhl ani na jedinou hvězdičku z pěti. Vůz je společným výrobkem hned několika značek: SAIC, Liuzhou Wuling Motors Co. a GM China. Jak vidíte, čínské automobilky už vycítily v indickém trhu velký potenciál. Kompaktní MPV s délkou 4,3 metru mělo při testech motor o objemu 1,3 litru spalující benzín, tedy nejběžnější prodávaný agregát. Ano, vůz je v prodeji už od roku 2010 v Číně a od roku 2013 v Indii.

Výsledek – tragédie

Nárazové testy ukázaly, že v ochraně dospělých nedosahuje při čelním i bočním nárazu vůz ani průměrných hodnot. Posádka je prakticky při jakémkoli střetu vystavena nadlimitním tenzím a zranění jsou velmi vážná. Podívejte se na video a sledujte například volant, který při nárazu vystřelí proti obličeji řidiče. Agentura Global NCAP ve svém hodnocení dokonce napsala, že „karoserie není schopna odolat jakémukoli nárazu“.

Zajímavý je i test ochrany dětí. Vůz není vybaven ISOfixem (ostatně nemá ani žádný airbag), a tak musela být zkušební dětská sedačka poutána pouze pásem. Komisaři zjistili, že ani tohle pořádně nejde a sedačky Maxi Cosi Cabrio Fix a Maxi Cosi Priori XP nešlo pásem správně připevnit. Přesto v ochraně dětí dopadl vůz nejlépe – dostal dvě hvězdy, což v součtu s ochranou posádky na předních sedadlech stejně dalo nulu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám