Hlavní obsah

Pět indických aut totálně propadlo v testech bezpečnosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mezinárodní nezávislá testovací instituce bezpečnosti automobilů GlobalNCAP si vzala do parády pět indických vozů. Podrobila je crashtestu s přesazením v rychlosti 64 km/h. Výsledek dopadl tragicky.

Renault Kwid - bez airbagůVideo: GlobalNCAP

 
Článek

Nikdo si asi nedělal plané naděje, že by indická auta Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon měla třeba pět hvězdiček za ochranu cestujících a dětí. Ale určitě nikdo neočekával, že ani jeden vůz z osmi (Renault Kwid byl testován ve třech výbavových stupních) nedosáhne ani na jedinou hvězdičku v ochraně posádky a maximem hvězdiček v ochraně dětí budou dvě.

Renault Kwid - bez airbagu (II.)Video: GlobalNCAP

Hodně sledovaný byl Renault Kwid, automobil nedávno představený a uvedený na indický trh, o němž se směle spekuluje, že se postaví na kola i v Evropě. Vždyť nedávno jej zachytili v Německu na německých značkách v testovací kamufláži. [celá zpráva]

Vůz byl testován ve třech verzích. Ta nejhorší, bez airbagů a výztuhy, dopadla tragicky (titulní video). Zlomil se prakticky v půlce A-sloupku a volant se výrazně posunul do středu auta. Ani lépe vybavené vozy nedopadly slavně, včetně toho s airbagem. Ale nezlomily se.

Renault Kwid - s airbagem řidičeVideo: GlobalNCAP

Velmi podobně na tom ovšem jsou i ostatní vozy. Třeba se podívejte na video Hyundaie Eon. Tam uvidíte, co to znamená mechanický zádržný systém. Volant se povysune o dobrý půlmetr dopředu a nenechá tělo řidiče výrazně posunout vpřed. Prostě ho zatlačí zpátky do sedačky.

Hyundai EonVideo: GlobalNCAP

Tímto testem chtěli u GlobalNCAP upozornit na to, jak rozdílné jsou požadavky na vozy v různých zemích. Renault sice hned po testu oznámil, že jeho Kwid je určen pouze pro indický trh a tam vyhovuje s přehledem, přesto přistoupí k úpravám, aby bezpečnost zvýšil.

Suzuki Maruti Celerio - bez airbagůVideo: GlobalNCAP

Suzuki Maruti EecoVideo: GlobalNCAP

Mahindra ScorpioVideo: GlobalNCAP

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám