Ferrari bude od roku 2019 v mnohem větší míře než dosud nabízet přeplňované motory a využívat bude i hybridní techniku v kombinaci benzínový motor a elektromotor. V případě právě představeného modelu 812 Superfast, jenž se ve světové premiéře ukáže příští měsíc v Ženevě, ale nic z toho neplatí.

Motor z původního modelu F12 Berlinetta totiž posílil nejenom výkonem, ale o 0,3 litru i zdvihovým objemem. Atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec produkuje rovných 800 koní (588 kW) při 8500 otáčkách.

Ferrari 812 Superfast (2017)

Ferrari 812 Superfast (2017)

FOTO: Ferrari

Ferrari 812 Superfast (2017)

Ferrari 812 Superfast (2017)

FOTO: Ferrari

Točivý moment vrcholí na hodnotě 718 Nm, kterých motor dosahuje až při 7000 otáčkách, už od 3500 otáček pod pravou nohou máte 574 Nm. V kombinovaném režimu udává automobilka spotřebu 14,9 l/100 km.

Cena neuvedena, prodej zahájen v březnu

Výkon se prostřednictvím dvouspojkové převodovky přenáší na zadní kola, Ferrari u tohoto 4657 mm dlouhého, 1971 mm širokého a pouhých 1276 mm vysokého stroje udává suchou hmotnost 1525 kilogramů. Rozložení mezi přední a zadní nápravu činí 47 ku 53 procentům.

Ferrari 812 Superfast (2017)

Ferrari 812 Superfast (2017)

FOTO: Ferrari

Cenu automobilka jako obvykle nesděluje a nebudeme asi daleko od pravdy, když si tipneme, že většina produkce už má své majitele z řad významných zákazníků Ferrari.

Podle Davida Kopala z českého zastoupení Scuderia Praha by se měly první vozy dostat do Česka v druhé polovině roku. Letos se počítá s prodejem 3 - 5 kusů, pro příští rok odhaduje importér počet alokovaných vozů na deset.

Ferrari 812 Superfast (2017)

Ferrari 812 Superfast (2017)

FOTO: Ferrari

Ferrari 812 Superfast (2017)

Ferrari 812 Superfast (2017)

FOTO: Ferrari