„V Toyotě si uvědomujeme, že klíčovou otázkou není, zda budou vozidla budoucnosti nabízet autonomní technologie nebo online služby,“ uvedl v tiskové zprávě Bob Carter, senior viceprezident Automotive Operations.

„Jde v první řadě o reálnou zkušenost těch, kteří budou tato vozidla používat. Studie Concept-i a schopnosti umělé inteligence nás přesvědčují o tom, že budoucnost je ve vozech, které jsou vzájemně spojeny s uživateli.“

Z tohoto důvodu má tento koncept „něco jako” umělou inteligenci. V tomto případě jí automobilka dala název Yui a jde o tzv. palubního agenta. Ten byl podle slov Toyoty navržen tak, aby efektivně využíval nejrůznější technologie ke zjišťování emocí podle toho, kde a jak řidič cestuje.

Toyota Concept-i (studie, 2017)

Toyota Concept-i (studie, 2017)

FOTO: Toyota

Efektní ano, inovativní ale není

To zní honosně. V praxi toho ale moc nezvládne: pozdraví uživatele, když přijde k vozu, informuje o vozidlech za vámi a zobrazuje informace o blížící se zatáčce. Automobilka uvádí, že Concept-i s řidičem komunikuje světlem, zvukem i hmatem – v praxi ale nejde o komunikaci, spíš o netradiční upozornění, která v poněkud méně bombastické formě zvládají i současná produkční auta.

Toyota Concept-i (studie, 2017)

Toyota Concept-i (studie, 2017)

FOTO: Toyota

Koncept čtyřmístného elektrického vozu lze řídit buď manuálně (auto má volant i pedály), nebo to nechat na řídicích jednotkách vozu. I pokud řídí auto člověk, je v záloze v krizové situaci připraveno pomoci autonomní řízení.

Se sériovou výrobou se nepočítá, jde o „nástřel” toho, jak by auta mohla vypadat zhruba v horizontu patnácti let.

Toyota Concept-i (studie, 2017)

Toyota Concept-i (studie, 2017)

FOTO: Toyota