Článek
Guillaume Couzy, nový prodejní ředitel Peugeotu (uveden do funkce na začátku prosince), oznámil, že hodlá navýšit prostředky na digitální marketing z 15 na 30 % a postupně chce tuto částku zvyšovat až na 50 % do konce tohoto desetiletí. Navíc chce Peugeot zvýšit aktivity v „alternativních“ způsobech prezentací a ve vlastní tvorbě událostí, které podpoří prodej jejich aut.
„To vede k rozhodnutím, která jsou někdy trochu radikální, jako je rozhodnutí nejít do Frankfurtu 2017,“ řekl Couzy. Dalším důvodem je nízký podíl značky na německém trhu – pouhých 1,7 %.
Tento krok není překvapivý. Spousta automobilek už pochopila, že prezentace na autosalonech je pro ně spíš silně ztrátová. Autosalony jsou sice velkou mediální show, ale takovou, do které se zapojují všechny firmy, a jednotlivé modely tak jsou nakonec zmíněny jen okrajově. A tak už třeba značky Ford, Volvo, Aston Martin nebo Rolls-Royce zrušily účast na letošním pařížském autosalonu.
Firmy hledají jiná místa, kde prezentovat své nejnovější vozy. Stačí, aby s novinkou přišly o týden po autosalonu, kdy nastává „okurková sezóna“, a najednou je průnik do médií a k cílové skupině zákazníků výrazně vyšší.
Je také zajímavé, jak se automobilky hromadně vrhly na americkou výstavu nejnovější spotřební elektroniky CES. Ta se koná jen pár dní před autosalonem v Detroitu, který pak tyto značky ignorují. Na CES se v roce 2017 chystají Hyundai s autonomní verzí modelu Ioniq, Faraday Future zde představí svůj crossover, Audi tu hodlá představit cosi hi-tech a velkou prezentaci tu bude mít i koncern Fiat-Chrysler, který nedávno konečně představil autonomní vozidlo vytvořené společně s Googlem. [celá zpráva]