Vždy vám rádi ukazujeme auta z dob, kdy auta byla auty. Kdy k autu bylo zapotřebí mít nejen hodně peněz, ale také pravé řidičské umění, hromady automobilového entusiasmu a leckdy i pevné nervy. Z dob, kdy auta fungovala na principech mechaniky a termodynamiky, nikoli přeskakování elektronů v P-N přechodech a jedničkách a nulách v křemíkových pamětech.

1937 Bugatti Type 57S Cabriolet

1937 Bugatti Type 57S Cabriolet

FOTO: RM Sothebys

Bugatti Type 57S Cabriolet je toho prvotřídním důkazem. Je to auto tak originální, že víc ani být nemůže. Je to totiž jeden ze tří výrobků pařížské karosárny Vanvooren (v té době automobilky dělaly šasi a bohatí majitelé si nechali dělat karoserie na zakázku u toho, kdo dělal nejkrásnější design).

Karoserie, i když na to nevypadá, nikdy nebyla kompletně zrestaurovaná a je to jediné bugatti tohoto typu, které má originální motor, podvozek, převodovku i karoserii. Co je na voze ještě vzácné? Třeba to, že nikdy ve své osmdesátileté historii nebyl vůz v aukci. Nebo to, že má kompletní dokumentaci.

1937 Bugatti Type 57S Cabriolet

1937 Bugatti Type 57S Cabriolet

FOTO: RM Sothebys

I proto se odhaduje, že na aukci by mohl vůz přesáhnout hodnotu 8,5 miliónu dolarů, což je v přepočtu 216 miliónů korun. Pokud by se tak stalo, bylo by to třetí nejdražší bugatti světa prodané v aukci – dva nejdražší jsou dosud v roce 2013 prodané Bugatti 57SC Atlante (222 miliónů korun) a minulý rok také na Amelia Island Bugatti 57SC Sports Tourer (247 miliónů korun).

Na jedenáctého března se už moc těšíme. Bude to opět přehlídka dokonalé automobilové krásy. Už nyní víme, že zde bude prodáván třeba 1930 Stutz Model M Supercharged Coupe od Lancefield Coachworks (očekávaná cena jeden milión dolarů, tedy 25,5 miliónů korun) a šušká se i o příjezdu nějakého nespecifikovaného ferrari, které by mohlo opět atakovat absolutní aukční rekord (1,2 miliardy korun).