Změny na vnějším designu musíte hledat pod lupou a popravdě mnoho jich není. Přední světlomety mají jiný vnitřní tvar a mohou být kompletně diodové. Zadní pak mají pozměněnou grafiku. Vpředu byl změněn nárazník, který může mít na přání radarové čidlo pro adaptivní tempomat. O něco výraznější je zadní nárazník a koncovky výfuku. Jinak se nezměnilo nic, což u konzervativní automobilky a jejího ultrakonzervativního modelu nepřekvapí vůbec nikoho.

Největší změnou je nasazení motoru 1.5 TSI. Tento moderní agregát nabídne přímé vstřikování, vypínání válců a to nejpodstatnější - turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek. Tuto technologii, která zabraňuje takzvanému turboefektu zatím má jen čtyřválcový motor v novém caymanu.

Volkswagen Golf (2016)

Volkswagen Golf (2016)

FOTO: VW

Patnáctistovka má největší výkon 110 kilowatt neboli 150 koní. Točivý moment má hodnotu 250 Nm a dostupný bude již od 1500 otáček. Vznikne i slabší verze - 96 kW/130 koní a 200 Nm. Bližší technické parametry zatím nejsou k dispozici - patrně budou dostupné až příští týden u příležitosti světové premiéry na autosalonu v Los Angeles.

Mimochodem, stejný motor by měla dostat i omlazená octavia, nebude to ovšem hned po zahájení prodeje, ale později.

Volkswagen Golf (2016)

Volkswagen Golf se ukázal i jako kombi

FOTO: VW

DSG vždy se 7 stupni

Dvouspojkové převodovky DSG se šesti rychlostními stupni dostanou o jeden stupeň více. Uvnitř vozu je nový multimediální systém, který ve vrcholné variantě nabídne velikost 9,2 palce. Nový je také asistent pro jízdu v kolonách do rychlosti 60 km/h a zdokonalené rozpoznávání chodců při automatickém brzdění.

Volkswagen Golf Variant (2013)

Volkswagen Golf Variant (2013)

FOTO: VW

Volkswagen Golf (2016)

Volkswagen Golf (2016) - na snímku ve sportovním provedení GTI

FOTO: VW

Omlazené provedení se začne prodávat na jaře. Dotkne se všech variant, včetně kombi nebo sportovních provedení R a GTI. Sedmé generace se od roku 2012 prodalo na 3,2 miliónu kusů. Pro Volkswagen jde o nejdůležitější model, podobně jako je to v případě octavie a mladoboleslavské Škody Auto.