Na předku indického rapidu si lze všimnout světlometů převzatých z třetí generace fabie (s diodami pro denní svícení) a nového nárazníku. Zadní partie s typickým „céčkem” jsou stejné jako u verze představené v roce 2011. Indická varianta rapidu není liftback, nýbrž sedan. Nejenže je o 70 mm kratší, má také o 90 litrů menší zavazadlový prostor (konkrétně 460 litrů).

Odlišné, výrazně měkčí je i naladění podvozku, což jsme již dříve měli možnost vyzkoušet na polygonu automobilky nedaleko středočeské Husí Lhoty, kde má Škoda svůj testovací polygon. Není důvod se domnívat, že u omlazené verze to bude jiné.

Škoda Rapid

Škoda Rapid - evropská verze

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Rapid (indická verze, 2016)

Škoda Rapid (indická verze, 2016)

FOTO: Škoda Auto

Nový motor 1.5 TDI

Novinkou je dvoubarevný interiér v elegantní kombinaci černá-béžová, nový volant nebo multimediální systém s možností „zrcadlení” mobilního telefonu. Interiér přebírá prvky ze současné fabie. Nová je i parkovací kamera.

Škoda Rapid (indická verze, 2016)

Škoda Rapid (indická verze, 2016)

FOTO: Škoda Auto

Kromě letitých atmosférických benzínových šestnáctistovek typu MPI přibyly v nabídce nové dieselové motory. Jde o 1.5 TDI, o jejichž nástupu se spekuluje i pro právě představenou omlazenou octavii. Nová přeplňovaná patnáctistovka má výkon 81 kW (110 k) a točivý moment 250 Nm (1500-2500 otáček). Dodává se buď s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo se šestistupňovým automatem.

Škoda v Indii působí od roku 2001. Prodává zde modely octavia, superb, yeti a právě rapid.

Škoda Rapid (indická verze, 2016)

Škoda Rapid (indická verze, 2016)

FOTO: Škoda Auto